Kulutusjuhla

Uusia asiakkaita houkutellaan eduilla, joita ei vanhoille anneta

Kairojen kulkija kirjoittaa siitä, miten uudet asiakkaat saavat etuja, joita ei vanhoille asiakkaille myönnetä. Esimerkkinä laajakaistaliittymä: ”Otin uutena asiakkaana 2 Mbit/s laajakaistaliittymän, mielestäni hyvin edulliseen hintaan. Kerroin siitä tuttavalleni, joka on ollut saman yhtiön laajakaista-asiakas jo ainakin 10 vuotta yhtäjaksoisesti. Hän ihmetteli laajakaistani hintaa, koska hän itse maksoi 1 Mbit/s laajakaistasta lähes kolminkertaista hintaa. Kehoitin häntä soittamaan yhtiöön ja neuvottelemaan asiasta, mutta neuvottelu oli ollut tulokseton. ”Tämä tarjous on voimassa vain uusille asiakkaille. Vanhoille asiakkaille voimme nostaa nopeutta, kunhan maksatte X € lisää kuukaudessa…”
Lisäksi olen kuullut, että vanhoja asiakkaita kohdellaan vaihtelevasti. Toiset ovat saaneet neuvoteltua hintaa edullisemmaksi, kun taas toiset eivät.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Niinkös se menee suhteissakin; uusi kumppani saa iltahemmotteluksi jalkahieronnan, vanhalle on tarjolla korkeintaan kyljen kääntö? 😛

    ’Uskollisiin’ ”asiakkaisiin” ei siis tarvitse tai kannata panostaa? :-/