Kulutusjuhla

Stockmann näkee vaivaa palvellakseen kissanhiekkalaatikon tarvitsijaa

Elina A. halusi Kulutusjuhla kautta välittää hyvän palvelukokemuksen eli kuinka hyvin asiakas huomioidaan, kun tarvitsisi kissalle hiekkalaatikon, jota Suomeen tuntuu olevan vaikea saada:

”Kissallani on paha tapa pissata hiekkalaatikon seinille. Katollinen hiekkalaatikko on ilmeisesti liian ahdistava tai tunkkainen, kun sinne ei sitten voi tehdä kakka-asioita lainkaan. Siispä siirryin käyttämään hiekkalaatikkoa ilman kattoa. Pian paljastui sitten, että pissat menevät säännönmukaisesti reunoista yli ja lattialle tai kylppärin seinälle, kissan jaloista aikeista huolimatta.

Siispä rupesin keväällä metsästämään netin lemmikkitarvikekaupoista sopivaa hiekkalaatikkoa, jossa olisi avoin katto ja korkeat reunat. Löysin Yhdysvaltain markkinoilta täydellisyyttä hipovan mallin, jossa oli irrotettava, 30 cm korkea reuna ja oviaukko, josta kissa pääsee kulkemaan hyppimättä, mutta mikään kauppa ei suostunut kuljettamaan laatikkoa Suomeen.

Aloin sitten tekemään salapoliisityötä, että josko kyseistä laatikkoa voisi saada jonkun suomalaisen maahantuojan kautta. Laatikon valmistajalla on eurooppalainen sisaryhtiö, jonka nettisivuilla luki, että heidän tuotteitaan voi saada Suomessa Anttilan ja Stockmannin kautta.

Lähestyin molempia tavarataloketjuja sähköpostiviestillä, jossa tiedustelin, olisiko laatikkoa mahdollista saada tavaratalon valikoimiin. Molemmista tavarataloista vastattiin keväällä positiiviseen sävyyn, että yritetään selvittää.

Anttilassa tilanne jäi paikalleen junnaamaan jonkinlaisten henkilöstövaihdosten takia, ja lopulta asia karahti karille kokonaan lomien takia. Kun kyselin parin kuukauden odottelun jälkeen, mitä hommalle kuuluu, viimeinen selitys, jonka sain, oli, että syksyn tuotevalikoima on jo lyöty lukkoon, eikä tuotetta enää ehtisi hankkia valikoimiin. Vähän jäi sellainen maku suuhun, ettei asiaa oltu edes yritetty erityisemmin selvitellä, eikä ollut pahemmin enää kiinnostustakaan. Päätin luovuttaa Anttilan suhteen.

Stockmannilta sen sijaan on tullut tasaisin väliajoin päivitystä tilanteeseen, ja asia etenee heillä selvästi koko ajan. Vaikka asia jäikin hetkeksi pysähdyksiin lomien vuoksi, minulle kerrottiin siitä hyvissä ajoin, ja luvattiin palata asiaan lomien jälkeen. Näin tapahtuikin, ja asiaa on aktiivisesti selvitetty.

Nyt on selvinnyt, että eurooppalaiselta sisaryhtiöltä ei laatikkoa voi saada, mutta ostaja selvittelee ymmärtääkseni parhaillaan mahdollisuutta tuoda tuote Kiinasta. Lisäksi sain tänään sähköpostin, jossa minulle tarjottiin vastaavaa, hieman matalareunaisempaa hiekkalaatikkoa selvien, havainnollistavien kuvaliitteiden kera. Vaikka korvaava malli ei olekaan se, mitä haen (tarvitsen todella korkeat reunat 😀 ), arvostan suunnattomasti sitä, että ostaja jaksaa selvitellä asiaa, vaikka vain yhden ihmisen takia. Tulee sellainen olo, että jokainen asiakas on tärkeä, vaikka tuskin Stockmannin kokoinen bisnes minun ostospäätöksiini kaatuu.

Siispä täydet pisteet Stockmannille mahtavasta palvelusta!”

2 Comments

  1. Apua! Tämä oli niin minun kynästäni, säikähdin oikein kun teksti alkoi Elina A:lla, minun nimelläni. 😀 Aihekin on tuttua tutumpi, meillä on kissan kanssa täysin sama ongelma! Pitkään metsästin sopivia hiekkalaatikoita kunnes ostin Vapaa Valinnasta ihan tavallisen säilytyslaatikon. Korkeat reunat joten voi pissiä ”seinille” huoletta, kerrassaan loistava ratkaisu. ja lähti halvalla 🙂

    Vinkkinä pellettivessan käyttäjille, marjanputsaussihdillä saa eroteltua näppärästi pelletit ja purut.

  2. Meillä on sama pissaongelma ja kissat pissivät laastipaljuihin, jotka ovat lähemmäs 50cm korkeita ja 65cm leveitä. Pissit tulevat enää hyvin harvoin yli laidan, mutta kyllä se onnistuu, jos oikein yrittää. Seuraavaksi hommaan astianpesukoneen alle tarkoitetun kaukalon vielä hiekka-astian alle ylivuotosuojaksi.