Kulutusjuhla

Puhelinmyyjääkin pitäisi kohdella asiallisesti

Kokovartalofiiliksessä kehotetaan kohtelemaan puhelinmyyjiä asiallisesti: ”Inhoan itsekin puhelinmyyntiä.Tuumin silti joka kerta, etten tunne soittajaa henkilökohtaisesti. En siis katso, että mulla olisi mitään asiaa alkaa vittuilla hänelle mistään. Minua ei huvita olla sellainen tyyppi, joka nostaa itsensä toisten työtään tekevien yläpuolelle tylyttämällä. Kyllä, päivä keskeytyi nyt puhelinsoittoon. Ei, en tarvitse kaapelipakettia tai lehtivuosikertaa. So what? “Ei kiitos” ja “En ole kiinnostunut” ovat kaikki ihan lyhyitä lauseita. Käyttökelpoisia ja helppoja muistaa. Jos kaveri langan päässä ei luovuta sen jälkeen, voi jo paremmalla omalla tunnolla päättää vaikka sanomalla “ei kiitos, laitan nyt luurin kiinni.” Ja lopettaa. Tosi hiton simppeliä. Ei tartte nostaa ääntä. Ei tartte kiroilla. Ei tartte vetää mitään älyvapaita raivareita. Voi olla ihan ihmisiksi ihan joka tyypille.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Tai sitten voi laittaa suoramarkkinointikiellon: http://www.asml.fi/kieltopalvelut/