Kulutusjuhla

Yhdistys – mitä ja miksi?

Kulutusjuhla alkoi innokkaiden kuluttajien ja blogi-intoisen ihmisten harrasteena vuonna 2006. Kesällä 2008 perustettiin yhdistys toimintaa pyörittämään.

KL_pysty_oranssi_RGB

Näin toiminta saatiin uudelle askelmalle: yhdistyksen alla voidaan siis hoitaa rahaliikennettä (joka mahdollistaa mm. teknisen kehityksen), järjestää tilaisuuksia ja saada mielipiteitä esiin paremmin myös muualla kuin omassa blogissa.

Kulutusjuhla ry:stä tuli 2012 Kuluttajaliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksen jäsenet ovat siis myös Kuluttajaliiton jäseniä ja oikeutettuja liiton jäsenetuihin ja -palveluihin. Näihin kuuluu mm. lakineuvontaa.

Yhdistyksen puheenjohtajana ja Kulutusjuhla-sivuston pääylläpitäjänä toimii Mari Koistinen (mari.koistinen(_at_)gmail.com, puh. 050-5526577, http://marikoistinen.fi). Mari Koistinen toimii myös Kuluttajaliiton hallituksessa.

Liity Kulutusjuhlan jäseneksi lähettämällä sähköposti osoitteeseen kulutusjuhla(_at_)gmail.com. Kerro viestissä nimesi, sähköpostiosoitteesi, syntymävuotesi ja postiosoitteesi.

Jäsenmaksu on 15 e/vuosi.

Kulutusjuhla on kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liiton Kultin jäsen.

Yhdistyksestä voi erota ilmoittamalla siitä sähköpostitse: kulutusjuhla(_at_)gmail.com.

Kulutusjuhla valittiin parhaimmaksi yhteiskunnalliseksi blogiksi Digitodayn järjestämässä äänestyksessä keväällä 2008.

Yhdistyksen tavoitteet ovat seuraavat:

edistää kuluttajien oikeuksien toteutumista erityisesti internetissä,

  • kehittää internetissä ja muissa sähköisissa kanavissa tapahtuvaa kuluttajien kokemustenvaihtoa,
  • ylläpitää kuluttaja-asioita käsittelevää julkaisutoimintaa,
  • parantaa kuluttajien ja yritysten välistä vuorovaikutusta,
  • kannustaa yrityksiä läpinäkyvään ja avoimeen toimintaan,
  • välittää tietoa kuluttajia koskevasta yhteiskunnallisesta toiminnasta ja vaikuttaa kuluttajia koskettavaan poliittiseen päätöksentekoon,
  • vaikuttaa ja tarjota asiantuntemusta kuluttajien, erityisesti internetin ja muiden sähköisten kanavien kautta tapahtuvaan toimintaan,
  • tarjota kuluttajille mahdollisuutta tuoda näkemyksiään julki,
  • toimia yhteistyössä eri järjestöjen ja organisaatioiden kanssa kuluttajuuteen liittyvän informaation levittämisessä,
  • tarjota valmiuksia vastuullisuutta tukevaan kuluttajuuteen.

Yhdistyksen säännöt

Be Sociable, Share!