Kaverini harmitteli, kun ei voinut varata kampaaja-aikaa nettisivun kautta. Ensin hän tosin tuhahteli sen vuoksi, ettei monellakaan kampaamolla ollut edes niitä nettisivuja.

Pienelle palveluyrittäjälle netin luulisi olevan nykyisin jo varsin helppo ja edullinen kanava mainostaa omaa toimintaa. Hyvin tehdyn www-sivut luovat mielikuvaa: esimerkiksi kampaamon sivuille voi laittaa vaikkapa valokuvia henkilökunnasta, hinnaston ja katsaus kevään hiustrendeihin. Tämän tiedon ansiosta ainakin minä kiinnostun palveluista enemmän kuin vaikkapa pelkän Keltaisten sivujen ilmoituksen ansiosta. Sama pätee myös esimerkiksi hammaslääkäreihin, hierojiin ja siivousyrityksiin.

Kaverini kaipaama varausjärjestelmä on tietysti jo isompi investointi, mutta varmasti harkitsemisen arvoinen palvelu. Itsekin mielelläni hoitaisin varauksen sähköisen kalenterin kautta: voisin surffata sivuille vaikka keskellä yötä ja valita mieleiseni päivän ja ajan. Kampaamoyritys taas säästyisi puhelimeen vastaamiselta.

Toki pieni yrittäjä voi hyödyntää myös blogia markkinoinnissa. Näin on tehnyt esimerkiksi Popot-blogi, jossa on kirjoitettu kenkäkaupan perustamisesta ja mm. esitelty myyntiin tulevia tuotteita.