Kulutusjuhla

Hyvää asiakaspalvelua on joskus kielteinen vastaus

hna kirjoittaa asiakaspalvelusta: ”On hyvää asiakaspalvelua kuulla ettei jotain vehjettä esim. kannata edes hankkia, että se on huono. Tai ettei jotain palvelua hankkia, jos se vaikka kohta halpeneekin. Joskus kielteisen vastauksen kuuleminen ON hyvää asiakaspalvelua. Tai jos se ei ole juuri niin Minun ihoani myötäilevä. Jos sillä vältyn vaikkapa nyt naurunalaiseksi joutumisen. Etten teekään itseäni typeräksi.”

2 Comments

  1. Se on kyllä sinänsä hyvä, että myyjä ”varoittaa” ennen ostoa. Kuitenkin valitettavan usein tuon varoituksensanan saa kuulla asioidessaan huonekalu- tai kodinkonekauppassa tietyn tarjoustuotteen ja mainonnan innoittamana. Myyjä ilmoittaa heti ensitöikseen, että ale-tavara on aika kelvoton, ja jos asiakas jotain laatua vähänkään haluaa, niin kannattaa suunnata katse selkesti hinnakkaampiin vaihtoehtoihin. Eli todellisia sisäänheittotuotteita ja houkutinluonteisia tarjouksia. Mutta niinhän se menee, kun paikalle on tultu ja tarve on päällä, niin jotain sieltä liikkeestä todennäköisesti mukaan lähtee eli tulosta syntyy liikkeen hyväksi.

  2. Tuo kuvaamasi varoitus ole enemmänkin sitä huonoa palvelua, jos aletavarat automaattisesti tyrmätään ja tyrkytetään kalliimpaa: sitä ei tuossa alkuperäisessäkään tekstissä tietenkään haluttu.

    Hyvää palvelua on sen sijaan se, että sanotaan asiakkaalle, että sinun tarpeisiisi riittää tämä tuote (esim. kännyköissä), jos asiakas epäröi kalliimman ja edullisemman välillä.