Kulutusjuhla

Turhaa lastenjuomaa

tuesday 30. januaryta 2007 klo 19.41 kirjoittajana Mari Koo

Tämä tuote vaikuttaa aikamoisen turhalta, mutta markkinat tietysti määräävät, kuinka pitkä elinkaari Hartwallin lapsille suunnatulla mansikkavedellä tulee olemaan.

Maustettu lähdevesi on hyvä vaihtoehto lapsen jokapäiväiseksi janojuomaksi. Se on täysin lisäaineeton, sokeriton ja energiaton. Nallen muotoinen pullo on suunniteltu lapsen käteen sopivaksi. Juoma on suunniteltu erityisesti 2-6-vuotiaille lapsille, (tuotepäällikkö Eeva-Kaisa) Tarkkonen kertoo.

En kyllä ymmärrä, miksi lapsille pitää olla omaa vettä. En tosin muutenkaan lämpene lähdevesipulloille muutoin kuin silloin harvoin, kun hanaveden äärelle ei syystä tai toisesta pääse.

Be Sociable, Share!

6 kommenttia kirjoitukseen “Turhaa lastenjuomaa”

  1. hlehto says:

    Miksei lapsille voisi olla omaa vettä siinä missä aikuisillekin? Jos lapsille suunnatut limujäät ja jäätelöt ovat lasten mieleen – tai niitä ainakin ostetaan – miksi tämä kategoria olisi poikkeus?

    Minusta tosin Suomen olosuhteissa molemmat vedet ovat aivan yhtä turhia, vesijohtovesi on täkäläisittäin puhdasta ja hyvää.

  2. Mari Koo says:

    Niin kuin kirjoitin, niin en minäkään lähdevesipulloista, oli ne aikuisille tai lapsille, Suomen olosuhteissa piittaa.

    Vesi on perustuote, jäätelöt herkuttelua. On hiukkasen eri asia mielestäni opettaa rattaissa työnneltävälle, että hänelle tarjoillaan oma vesikin erikoismuotoilluista pullosta kuin tarjota limujää silloin tällöin.

    Mutta tietysti tähän pätee vanha sääntö, eli ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se toinen.

  3. Ilkka says:

    Eiköhän tuon lapsiveden markkina-ajatus ole jotain sen suuntaista, että kun lapsi mankuu jotain hyvää kaupassa, niin vanhemmat ostaisivat mielummin (terveellisyyssyistä) pullon maustettua vettä karkkipaperissa kuin karkkia, limua, mehujäätä yms.

    Markkinamiestä tai naista saattaa tietysti myös miellyttää ajatus ihmisten koukuttamisesta pulloveden kantamiseen aina mukana jo mahdollisimman varhaisessa iässä. Että pullosta hörppöily tulee tottumukseksi, josta ei haluta luopua.

    Maustettua vettä on tietysti myös helpompi myydä kuin kraanavettä.

  4. Tero Ylitalo says:

    Samaa mieltä Ilkan kanssa. Perusajatuksena on varmasti terveellisyysnäkökohta ja sillä kärjellä varmasti myös markkinoinnissa lähdetään liikkeelle.

    “Lapsivesi” -termin käytöstä olen sen sijaan hieman eri mieltä… 😉

  5. Jyri says:

    Maustetut vedet ovat kyllä tavallaan turhia mutta tarjoavat ainakin jotain vaihtelua kraanaveteen.

    Sitä kun on hammaslääkärin suositusten ja edenneen kiille-eroosion myötä minimoinut kaiken hapokkaan nauttimisen ja sulkenut siten valikoimasta pois niin virvoitusjuomat kuin sitrusmehutkin (mitä nyt 1 lasi aamulla) niin tuo ainainen kraanaveden lipittäminen alkaa olla ajottain hivenenverran puisevaa… (ainakin jos olosuhteista johtuen ei voi ottaa olutta tai punaviiniä 😉

  6. Silva says:

    Meni aamukahvit väärään kurkkuun kun kuulin ensimmäisen kerran tästä uutuudesta, aamu-uutisissa uutisoivat, että Hartwall on tuonut markkinoille pullotetun maustetun lapsiveden, vasta kotvasen kuluttua selvisi, että kyse on lasten lähdevedestä – ja minä kun jo hetken haukoin hämmästyneenä henkeäni…

    En minä lapsilleni lapsivettä kaupasta ostaisi, en haluaisi ostaa itsellenikään. Oikeasti ne sitä limsaa kuitenkin valitsevat vaikka miten vakuuttelisi, että tää on terveellisempää ja maustettuakin – tää on lapsivettä… En vakuuttaisi itseänikään, tulee vähän eri mielikuvat sanasta…

Kommentoi