Kulutusjuhla

Asiakaspalvelu saisi toimia netissäkin

Jukka K. Korpela kirjoittaa Mikro PC:n kolumnissa yritysten netin asiakaspalvelun heikosta tasosta, kun oli yrittänyt ilmoittaa lehden jakeluhäiriöistä sekä peruuttaa toisen lehden tilauksen:

”Miksi jotkin nettipalvelut toteutetaan toisen luokan palveluina? Usein on ollut puhetta VR:n nettipalvelusta, joka vuosikaudet tarjosi paljon suppeammat toiminnot kuin puhelinpalvelu tai käynti asemalla. Moni muukin yritys toteuttaa palveluja nettiin vähitellen tai yksinkertaisesti vain suppeina.

Asiakkaalle tämä näyttää siltä, että nettiasiakkaana hän on toisen tai kolmannen luokan asiakas. Häntä palvellaan, jos viitsitään. Tältä luukulta saa vain leikkipalvelua. Eikä sitä kerrota etukäteen.”

Samaa olen usein ihmetellyt itsekin. Jos kerran on nettisivut ja siellä jonkinlaista palvelua, niin eikö olisi järkevintä toteuttaa se loppuun saakka kunnolla. Se olisi varmasti kaikkien etu.

Eli ennen kuin lähdetään rakentamaan hienoja mainoskampanjoita tai muuta vastaavaa, niin annettaisiin meille netistä tykkääville mahdollisuus hoitaa asiamme virtuaalisesti. En pidä yhtään puhelimella soittelusta asiakaspalveluihin ja linjoilla roikkumisesta, vaan mieluusti hoidan niin paljon netin kautta, kuin vain pystyn.

(Suvikolle kiitos linkistä!)

2 Comments

  1. Erään yrityksen laskussa oli yhteystietona mainittu sähköpostiosoite. Lähetin siihen postia. Kun asia ei edennyt, soitin firmaan ja kyselin sähköpostin perään. Sanoivat, että niitä posteja ei kukaan lue.

  2. Niinpä, on taas fiksua toimintaa!