Kulutusjuhla

Vailla tahtoako mainonnassa?

wednesday 9. januaryta 2008 klo 12.38 kirjoittajana Mari Koo

Almamariaa kiroiluttaa mainonta: “Tänään narskuttelin hampaita katsoessani plussakorttimainosta, jossa mies hikoilee kassakoneen kilkattaessa ja kuittinauhan kasvaessa metrimittoihin. Euromäärä kasvaa kohti tuhatta ja maailma alkaa sumentua. Vaan mitä ihmettä! Esiin ampaisee plussakortti, jolla kassaneito leikkaa kuitin keskeltä poikki ja taas säästyy rahaa! Minua raivostuttaa tarjottu ajatusmaailma siitä, että ihminen on poloinen parka joka vailla omaa tahtoa vaeltaa hypermarketissa ja kasaa kiilto silmissään krääsää mukaansa. Ai että kassalla vasta herätään unesta ja mietitään, mitä tuli kourittua kärryyn? KIROSANA!” (Mari Koo)

Be Sociable, Share!

3 kommenttia kirjoitukseen “Vailla tahtoako mainonnassa?”

  1. sea says:

    Mua ärsyttää siinä lähinnä se, että kuitti poikkastaan keskeltä ja kuitenkin lopussa sanotaan jopa 5% alea. Miten puolet kuittia voi olla 5%?

  2. Matti says:

    Kyllähän se loppusumma aina yllättää kun isompia ruokaostoksiakin tekee. Väkisin kirpoaa kylmä hiki otsalle ainakin omalle kohdalle mm. jouluruokia tai hieman tavallista juhlallisemman aterian aineksia ostettaessa.

  3. varapygmi says:

    Minua ihmetytti mitä tarkoittaa “jopa 5%”. Onko alennuksesta takeita vai vaihteleeko se ennalta arvaamattomasti välillä 0–5%?
    Polkkasin asiasta jotain ja linkkasin tänne.

Kommentoi