Kulutusjuhla

Ystävällistä asiakaspalvelua – Suomessa

friday 4. januaryta 2008 klo 22.23 kirjoittajana Mari Koo

Kata kävi Suomessa ja nautti asiakaspalvelusta: “Jokainen Alepan reissu, VR:n matka ravintolavaunussa unohtamatta hauskoja kondyktöörejä, R-Kioski käynnit jne. saivat minut ihan liikuttumaan ystävällisyydessään. En ole tottunut tämmöiseen. Kyllä siis Saksassakin osataan, mutta herttaisuus on ihan eri liigaa. Ainiin ja lentokentällä vasta huippua olikin! Pikku stokkan myyjät olivat niin kivoja, että mietin mikä lääkitys heillä on, haluaisin samanlaisen!” (Mari Koo)

Be Sociable, Share!

6 kommenttia kirjoitukseen “Ystävällistä asiakaspalvelua – Suomessa”

  1. zepander says:

    Vrt. aasiakas.net 😀

  2. Kata says:

    Juma täällä ollaan nopeita!
    Terveisiä Marille ja Zepalle.

  3. Mari Koo says:

    Kata, silloin tällöin nopeus on valttia 🙂
    Terkut vaan sinnekin, toivottavasti sitten ensi visiitilläsi nähdään!

  4. Kriisi says:

    Alan olla yhä enemmän siinä uskossa, että vaikka asiakas on kuningas, niin asiakas on aika pitkälle vastuussa saamastaan kohtelusta.

    Helsingissä on kuulemma huono palvelu, sanovat helsinkiläiset – muualla ollaan niin ihanan palvelualttiita. Johtuisikohan siitä, että kotipuolessa mennään naama norsunvitulla ja muut asiat mielessä, joten metsä vastaa niin kuin sinne huutaa. Sitten mennään lomalle ulkomaille tai toiseen kaupunkiin (ns. maalle) tai muuten vain pois kuvioista, ollaan iloisia, onnellisia ja maailmaa syleileviä – ja kas kummaa asiakaspalvelukin on jotain ihan muuta kuin mihin on tottunut, koska itselläkin on valmiiksi jo hyvä mieli kun tiskille menee.

    Voin olla väärässäkin, mutta kyllä se itsestä tuntuu, että silloin kun itselläkin on hyvä päivä, niin ei kyllä saa huonoa palvelua asennemielessä koskaan. Ja taas huonona päivänä kukaan myyjä ei hymyile. Panee miettimään.

  5. Matti says:

    Kriisi: Taidat olla nyt ns. suurempien totuuksien jäljillä tekstissäsi. Kyllä monesti asiakaspalvelu on samalla tasolla asiakkaan oman käytöksen kanssa. Tosin monesti asiakaspalvelijan päivän ovat ehtineet pilaamaan jo kymmenet mutrunaamaiset valittajat, joten siitä on vaikea repiä hymyä enää edes sille päivän ainoalle iloiselle asiakkaalle.

  6. Mari Koo says:

    Kriisi, jep, olen huomannut samaa itsekin, ja ihan luontevaa tietysti sosiaalisessa kanssakäymisessämme, kuten Mattikin tuossa kommentoi. Ja itsekin muistan niistä asiakaspalvelutöistäni, että tokihan sitä iloisempana palveli hymyilevää tyyppiä kuin sitä, joka äreästi mutisi.

    Menee varmaan niinkin, että jos itsellä on hyvä päivä, niin huonomman palvelun ohittaa keveällä olankohautuksella. Huonona päivänä myyjän vähänkin väärä toiminta aiheuttaa yletöntä äreyttä.

Kommentoi