Kulutusjuhla

Ei shoppailemaan murheellisena!

Tekniikka & Talous uutisoi tutkimuksesta, jonka tuloksia jokainen on varmaan kokenut omassakin elämässään jokusen kerran: kun mieli on paha ja olo haikea, rahaa syytää surutta ostoksiin kuin sieltä tulisi lohtua. Samasta tuotteestakin maksetaan yli tuplahinta jos olo on melankolinen, verrattuna jos ostoksille suuntaisi neutraalissa mielentilassa.

Täältä harmaudesta ja sadepilvien puristuksesta tähän! (Zepander)

2 Comments

  1. Käytetäänköhän tätä jotenkin hyväksi esimerkiksi ostoskeskuksissa.. miksei ostarin radiosta soi jatkuvasti Joutsenlaulu tai miksei vaateliikkeiden edessä ole huvipuiston peilisalista nyysittyjä, ohikulkijoita surutta pyöristäviä peilejä? Mielestäni tässä olisi nyt tehokkaalle markkinoinnille hyvä sauma. Lopetetaan mainoksissa se vitsien kertominen ja aiheutetaan kaikille pahaa oloa, kertomalla miten huonosti nämä voivat!

  2. Jos ne poppishumpat soikin siksi että aasiakaspalvelijat jaksaisivat kyntää uraansa? 😉