Ilkka miettii hyvän maineen merkitystä silloin, kun kuluttajan kannalta tilanne on mennyt pieleen: ”Ostin toukokuussa hyvät nahkakengät hyvämaineisesta ja luotettavaksi osoittautuneesta kaupasta. Viikon käytön jälkeen toisen kengän kantalapun reunus oli haljennut kahdesta kohtaa. Vein kengät kauppaan 31.5. ja niistä tehtiin reklamaatio maahantuojalle, ja myyjä valitteli, että menisi postituksineen ja muineen reilu viikko ennen kuin asia olisi käsitelty. Nyt, lähes kuusi viikkoa myöhemmin kengät ovat paikassa x, joka on ilmeisesti tuntematon niin kaupalle, maanahtuojalle kuin itsellenikin. En silti oikein jaksa olla kovin vihainen ko. liikkeseen ja tuotemerkkiin liittämieni positiivisten mielleyhtymien vuoksi. Tämän tekstin kirjoittamistakin emmin, koska asianosaisten leimaaminen ei tunnu reilulta. Kummallista.” (Mari Koo)