Jannen mielestä nykyinen vartijoiden pukeutuminen ja muu tyyli kaipaisi parannusta asiakaspalvelun nimissä: ”Tehdään vartijoista vahtisotilaita. Hienot, sotilaalliset asut, ei ilmeitä eikä eleitä. Tiiviisti ja äänettömästi taustalla, näkyvyyttä ainoastaan silloin, kun pitää puuttua tilanteeseen. Toiminnan hetkellä tehdään se tehokkaasti, varmasti ja eleettömästi. Näin toimivat esimerkiksi erilaiset turvaustehtävissä olevat poliisit ja sotilaalliset organisaatiot.

Tässä tapauksessa luodaan kuva, että vartijoista ei pidä välittää jos käyttäytyy oikein. Tiedetään, että puuttuminen tulee vasta tarvittaessa. Luodaan turvallisuuden tunne tehokkuuden kautta.

Tehdään vartijoista asiakaspalvelijoita. Muutetaan asut ystävällisiksi, pistetään kaikki välineet piiloon. Maiharit vaihtuvat nahkakenkiin ja muutkin militanttiset merkit poistetaan. Miksei vartijoilla voisi olla vaikka pikkutakkia? Pistetään vartijat ihmisten keskelle auttamaan, keskustelemaan ja olemaan ystävällisiä. Luodaan turvallisuuden tunne ystävällisyyden ja asiakaspalvelun kautta. Näistä esimerkkiä voisi ottaa maailmalta esimerkiksi hotellien, ravintoloiden ja kauppakeskusten järjestyshenkilökunnasta.” (Mari Koo)