Kulutusjuhla

Kehut kiinteistöpalvelulle ripeästä toiminnasta

tuesday 13. januaryta 2009 klo 21.53 kirjoittajana Mari Koo

Jo ennen joulua viemärini oli näyttänyt merkkejä veden imukyvyn heikkenemisestä, eivätkä normaalit putkenavauskemikaalit helpottaneet tilannetta. Lopulta viemäri lopetti vetämisen käytännössä kokonaan joulun jälkeisenä viikonloppuna.

Sama lattiakaivo on yhteydessä sekä tiskialtaisiini että suihkuun, mutta tilanne ei nyt mielestäni ollut niin akuutti, että kiinteistönhuoltoon olisi pitänyt heti viikonloppuna soitella. Suihkukin kun talossa on käytettävissä kellarikerroksessa.

Jouluviikon jälkeisenä maanantaina klo 9.15 soitin talostamme vastaavaan Kiinteistöpalvelu Wikbladiin. Puhelimeen vastannut mies kysyi, olenko kotona nyt, jos hän tulee samantien. Vastasin, että tervetuloa vaan.

Kymmenen minuutin kuluttua mies oli työkaluineen paikalla. Tästä kymmenen minuuttia myöhemmin hän poistui ja viemärit vetivät taas. Siis parikymmentä minuuttia puhelinsoitostani ja homma oli hoidettu. Ja vielä maanantaina jouluviikon jälkeen.

Olin hyvin tyytyväinen palveluun, sillä yleisesti kiinteistöhuolloista saa kuulla niin paljon kielteisiä kommentteja. En aiemmin ollut kyseiseen firmaan tarvinnut olla yhteydessä, mutta ensimmäisestä kerrasta jäi sen verran hyvä fiilis, että vaikka ensi kerralla joutuisin odottelemaan pidempään, niin kestän sen kyllä kiroilematta

Be Sociable, Share!

8 kommenttia kirjoitukseen “Kehut kiinteistöpalvelulle ripeästä toiminnasta”

  1. Niko L. says:

    Tässä sitä huomaa, että on maalta kotoisin. Ei minulle tullut mieleenkään taannoin, että putket olisi voinut huoltoyhtiöllä rassauttaa auki. Naapurilta lainasin vähän työkaluja ja itse rassasin toissa kerralla (viimeksi sen teki vaimo, tai vielä silloin avosellainen, sillä meillä sovelletaan tasa-arvoa myös kotitöissä).

  2. Mari Koo says:

    Heh, olenhan minäkin maalta kotoisin, mutta jossain välissä olen oppinut, että tällaiset putkisysteemit on hommaa, jonka voi antaa huoltoyhtiön hoidettavaksi 🙂 Miekkosella oli sen verran järeämmät välineet mukana, että niillä homma näytti sujuvan hyvin näppärästi.

  3. elianara says:

    Minulla kävi samalla lailla, mutta vähän aikaisemmin, marraskuun lopussa. Sain todella hyvää palvelua kiinteistöpalvelulta, ja putkimies oli paikalla tunnin sisällä soitosta ja putket oli viidessä minuutissa kunnossa. Olin todella tyytyväinen.

    Ja maalta minäkin olen kotoisin, mutta olen jo oppinut että isommat huoltohommat on parempi jättää ammattimiehille ja naisille, niin pääsee helpommalla ja joskus myös halvemmalla.

  4. Niko L. says:

    Ei se kyllä kovin kummoinen homma ollut. Luulenpa, että itse se tulee tehtyä seuraavankin kerran.

  5. elinau says:

    Minähän silloin joulun jälkeen hehkutin kuinka nopeasti ja iisisti oman taloyhtiöni huollon saa kiinni. Juuri samalla tavalla: aamulla kun todetaan kylppärin viemärin tukkeutuneen, soitetaan huoltoon klo 8:05 ja sieltä kysytään, että milloin sopisi tulla. Palatessani töistä viemäri on auki ja kylppärissä ei ole mitään epäilyttäviä likatahroja. Fanitan!

    Toista oli HOASilla asuessa, kun huoltoa piti rukoilla tulemaan paikalle. Ja tulihan se, joskus parin viikon päästä.

  6. Naakka says:

    Toimivampi osoite postauksessa mainituille Wikbladin sivuille: http://www.kiinteistohuolto.fi/

  7. Zepa says:

    En nyt varmaan näe tarinan kaikkia palikoita. Eli se putkiko oli niin tukossa ettei kemikaalit toimineet enää, vai kemikaaleja ei haluttu käyttää?

  8. Mari Koo says:

    Naakka, kiitos! Ja Zepa, nimenomaan niin, että kemikaalit ei enää toimineet, yritin niitä kyllä jo ennen täydellistä tukkeutumista. Vanhan talon vanhat putket jne. tai jotain…

Kommentoi