Kulutusjuhla

Jos muodista ei voi luopua, niin olemme kohtalomme ansainneet

Kaj Luukko ei ymmärrä mielikuvamarkkinoiden valtaa: ”Entä muoti sitten? En tiedä siitä juuri mitään, koska en ole sen perässä ikinä juossut. Käytän vaatteita niin kauan kuin ne kestävät. Meillä on maailmassa kokonainen teollisuudenala, joka aktiivisesti kasvattaa volyymiään kertomalla ihmisille, että heidän viime vuonna ostamansa vaatteet ovat nyt aivan out ja vain idiootit käyttävät niitä enää. Nyt tarvitaan uudet vermeet, jotta ei olisi out, eikä idiootti. Eikä vaateteollisuus ole toki ainoa, jossa pelataan mielikuvilla. Kulutuksen ruokkiminen erilaisia mielikuvia ja tarpeita luomalla on minusta silti aina ollut totaalisen out ja idioottia. Jos tällaisesta mielikuvamarkkinoinnista ja turhanpäiväisestä kuluttamisesta ei voida luopua, niin sitten voimme varmaan unohtaa koko homman. Seuraavalla planeettamme valtiaalla on varmaankin turkki omasta takaa joka tapauksessa.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Toisaalta jos asiaa filosofoi pidemmälle niin tuo tarve juosta mielikuvien perässä voi olla kertaluokkaa syvemmälle rakentunut piirre mitä äkkinäinen tulee ajatelleeksi.

    Ottaen huomioon ainakin sen että valtaosalla planeettamme siivekkäistä valtiaista sen luonnollisen höyhenistön ulkokuosi on kaikkea muuta kuin funktionaalinen ja käytännöllinen 😉