Kulutusjuhla

Näkymätöntä markkinointia

Kävin uimassa Tampereen uintikeskuksessa. Tiedättehän n. 5-10 metriä altaan päädystä ratojen yli kulkevat lippusiimat jotka kertovat selkäuimarille, että kohta tulee pääty vastaan. Tuolla niissä oli jotain tekstiä, joten en likinäköisenä tietenkään nähnyt. En itseasissa uidessa edes tajunnut niissä olevan mitään tekstiä. Vasta kun nousin altaasta niin tajusin, että hei noissahan taitaa lukea jotain. Tihrustin ja lopulta näin, että niissä mainostettiin lasik -silmäleikkauksia. Firman nimeä en ilman laseja nähnyt. Vahvuudet mulla on -2,5, jos olisi yhtään heikompi näkö ei tajuaisi koko mainoksen olemassa oloa.

Tuossa on vähän sama meininki kun joku mainostaisi radiossa kuuroille.

5 Comments

  1. Joo, mä oon huomannut saman jo jokin aika sitten – näköni taitaa siis olla hippusen parempi. Lisäksi huvittaa se valtava screeni, jonka informaatio on luokkaa ”kävittehän suihkussa ennen altaaseenmenoa?” Tai no, kyllähän se näyttää kellon ajan isommin numeroin ku kello.

    Mua jäi mietityttämään se, että kuka tollaisessa verorahoin kustannetussa paikassa saa mainostaa? Ihan kuka vaan, vai?

  2. Mut siis kyllähän uimahalli on paras mahdollinen paikka mainostaa lasik-leikkauksia! Mikään ei ole likinäköiselle kauheampi paikka! Monilla likinäköisillä on kyllä uimalasit vahvuuksilla, joten ehkä mainokset on suunnattu niille.

    Oli tosi hauskaa käydä ekan kerran lasikin jälkeen uimahallissa ja saada itsensä kiinni esim. pyyhkeenjemmaustoiminnasta (pyyhe johonkin erilliseen nurkkaan, josta sen sokeanakin löytää kätevästi), joka siis nyttemmin on tarpeetonta, kun silmillä voi nähdä oman pyyhkeen jo kaukaa. Ihanaa myös, kun ei tarvinnut enää jännittää, että meneekö vahingossa väärälle puolelle saunaan, kun pystyi näkemään kyltit!

  3. Mutta ehkä tuossa on oltu nimenomaan ovelia? Likinäköinen ihminen huomaa, että hei hetkonen, lukeeko noissa lipuissa jotain, katsoo lähempää ja huomaa, että mainostavat palvelua, jonka avulla olisi samantien nähnyt, mitä lipuissa lukee. Jäänee ainakin mieleen tehokkaasti.

  4. Samat tekstit on vielä paljon isommalla kahvion ikkunoissa. Vahvuutta on -7.

  5. Eko-Matti

    No ehkä ensi kerralla näen sen firmankin nimen ikkunoista niin menee markkinointi perille.
    Mari: Kyllähän monessakin kunnallisessa paikassa mainostetaan ja harrastetaan muutakin yritysyhteistyötä, kuten teattereissa, jäähalleissa ja bussien kyljissä. Mikäs siinä, minusta on ihan ok, että osa palveluista saadaan kustannettua tuolla tavoin. Itseasiassa ennemmin näin kuin siten, että palvelut olisi täysin yksityistettyjä ja sitä myöten hinnatkin pilvissä.