Kulutusjuhla

Kosmetiikka-arviointeja Glossyssa, mutta kuka sivustoa ylläpitää? 1222

12Suviko laittoi jälleen viestiä nettimainontaan havainnoituaan:

”Digitodayssa pisti silmään kaks animoitua banneria:

Nämä iskivät silmään siksi, että teknojulkaisussa harvemmin näkyy noin selvästi naisille suunnattuja mainoksia. Toinen syy oli se, että mä olen aiemmin jo haikaillut rehellisten kuluttaja-arvioiden palveluja Suomeen.

Olin siis kiinnostunut ja klikkasin. Bannerit vie sivulle:

http://www.glossy.fi/etusivumainos?ref=/

Isona ensimmäiseksi näkyy H&M… Onko koko Glossy.fi siis Henkkamaukan mainoskamppis vai pysyvämmällä pohjalla? En halua panostaa arvioimalla tuotteita läjäpäin palveluun, jos epäilen, että se saattaa kadota alle vuodessa bittiavaruuteen.

”Glossy.fi on kosmetiikan arviointipalvelu. Palvelussa voit lukea muiden käyttäjien arvioita kosmetiikkatuotteista, sekä luoda omia arvioitasi hyväksi havaituista tai kehnoksi osoittautuneista tuotteista.”

Tuolla Glossy.fi:n etusivulla on muidenkin merkkien mainoksia ja sivun alalaidassa linkkejä Blogilistaan ja Foody.fi:in. Aloin niistä epäillä, että tuo olisi Sanoma Digitalin sivusto ja asia vahvistui SD:n pääsivuilla.

Miksi Glossyssä ei ole mitään ylläpidon tai omistajan esittelyä? En ainakaan löydä sellaista. Edistäisi huomattavasti luottamuksen syntymistä kertoa selvästi kenen sivustosta on kyse.”

2 Comments

  1. Aivan totta, sivuilla ei näytä olevan tietoja palvelun tuottajasta. Käyttöehdotkin löytyvät vasta huomaamattoman linkin takaa rekisteröintisivulta, jos hiiren tajuaa viedä oikeaan kohtaan.

    http://www.glossy.fi/kayttoehdot

    Toki domainin tiedoista palveluntarjoaja löytyy:

    http://whois.domaintools.com/glossy.fi

  2. Uskoisin sivun pysyvän netissä, mutta olen samaa mieltä että mainoksia on sivulla liikaa ja itse asia ja verkkopalvelu tulee vasta toisena. Kun asian pitäisi olla toisin päin. 🙂