Kulutusjuhla

Globetel palveli hyvin laskutusongelmassa

Soittelin kevään aikana jonkun verran Turkin suuntaan. Käytin Globetelin ulkomaanpuhelupalvelua, jotta kustannukset pysyisivät kurissa. Jossain välissä vähän ihmettelin, että missähän laskut viipyvät, mutta sitten unohdin asian. Viikko sitten postilaatikostani mäjähti kirje perintätoimistolta. Olin vähän ihmeissäni kun en ollut yhtään laskuakaan nähnyt. Lopulta selvisi, että Globetel oli ottanut osoitetietoni suoraan operaattoriltani Saunalahdelta, jolla oli tiedoissaan osoite, jossa olen viimeksi asunut lähes vuosi sitten. Saunalahdelta saan laskut sähköisesti, joten postiosoitteen muutosta en tajunnut tehdä heille erikseen.

Soitin Globetelille (asiakaspalveluun pääsi jonottomatta!) ja sieltä tuli heti seuraavana päivänä alkuperäiset laskut. Nyt ne on maksettu ja toivottavasti perintätoimisto jättää rauhaan.

Hämmentävintä tässä koko hommassa oli se, että Globetel otti osoitetietoni minulta kysymättä taholta x, joka ei ollut Väestörekisterikeskus. Ja se, että Globetel laskutti eri tavalla kuin Saunalahti, joka käyttää e-laskuja. Tässä olisi selkeästi parantamisen varaa Globetelillä. Mutta plussat hyvästä asiakaspalvelusta.

2 Comments

  1. Aika harva yritys ottaa tietojaan väestörekisteristä. Tottakai kaikki puhelimen kauttaa tuotetut palvelut tunnistavat asiakkaan puhelinnumeron perusteella, jonka ansiosta osoite on sama kuin puhelinoperaattorin tiedoissa. Toiseksi e-laskutus on sopimus asiakkaan ja pankin välillä, yritys ei voi lähettää laskuja e-laskuna ilman asiakkaan pyyntöä erikseen.

  2. Eko-Matti

    Yleensä yritys varmistaa laskutustiedot asiakkaalta kun tehdään kauppa tai sopimus. Tässä niin ei tapahtunut. Globetelin kaltainen yritys, jonka palvelu ostetaan soittamalla, voisi vaikka lähettää tekstiviestin, että onko nämä sinun yhteystietosi ja jos eivät, niin ilmoita oikeat.