Kulutusjuhla

Viherpesua Villissä Lännessä

tuesday 23. juneta 2009 klo 14.15 kirjoittajana Zepa

Tuotteiden viherpesu on tuttu termi, mutta ei kaiketi Suomessa vielä niissä mitoissa kuin Amerikoissa uutisoidaan tapahtuvan? Pöyristyttävät 98% testatuista neljästä tuhannesta tuotteesta osoittautui valheellisen vihermainonnan kyllästämiksi. Lisäksi 22 tuotteen kylkeen oli lätkäisty jokin täysin viraton “ympäristösertifikaatti”. Mutta kun ympäristöystävällisyys myy juuri nyt, niin… (Zepa)

Be Sociable, Share!

Yksi kommentti kirjoitukseen “Viherpesua Villissä Lännessä”

  1. moody says:

    Viilaus: Sekä IL:n että Guardianin jutussa sanottiin, että 22 _prosentissa_ tuotteista oli nonsense ympäristömerkki.

    Mutta tämä saa taas kerran pohtimaan, olisiko kaikkien kannalta parempi, jos pahin ympäristöhype menisi jo ohi..

Kommentoi