Teppo kirjoittaa yksityisautoilusta ja kaupungeista: ”Mitä enemmän autoja on, sitä leveämmäksi kadut parkkipaikkoineen pitää rakentaa ja sitä harvemmaksi kaupunkirakenne muodostuu. Ja mitä väljempää kaupunkirakennetta tehdään, sitä enemmän ihmiset kokevat tarvetta autoilulle. Autoille joudutaan uhraamaan puistoja, urheilukenttiä ja pientalotontteja. Miettikää nyt vaikka, että kuinka monta omakotitaloa saisi rakennettua Mannerheimintien henkilöautokaistoille ja tienvarsiparkkiruuduille. [- – -]

Helsingissä sähköautot olisivat ratkaisu vain, jos ne saataisiin pienennettyä polkupyörän tai mopon koko- ja painoluokkaan. Pienet sähköautot eivät veisi tilaa, ja koska ne olisivat kevyitä, renkaiden humina ja kadusta nouseva hiukkasryönäkin pysyisivät nykyiseen verrattuna kurissa.

Mutta se ei varmaan enää tuntuisi autoilulta. Autoilussahan lopulta parasta on juuri se, että se tuntuu hyvältä; vahvalta, vapaalta ja mukavalta. (Mari Koo)