Kulutusjuhla

Pullasta löytyi kärpänen – hyvitys tuotti hyvän mielen

Aimo osti ABC-liikenneasemalta kolme pullaa: ”Menin kassalle pullapusseineni. Kassalla kerroin pussin sisällöksi kolme toskapullaa. Kassaneiti toisti ”ai, kolme” ja löi ostokseni koneeseen. Summana oli 4,80 euroa.
Poislähtiessäni huomasin tarjouksen, jonka mukaan olisin saanut neljä pullaa vitosella. En viitsinyt enää huomauttaa tästä, mutta olisi ollut vähintäänkin kohtuullista mainita minulle tarjouksesta kassalla. Olisin sentään saanut neljännen pullan 20 sentillä.
” Mutta ei siinä kaikki, vaan kahvihetkessään Aimo huomasi, että yhdessä pullassa on kärpänen. Kotiinpaluumatkalla hän palasi kertomaan näistä asioista ABC:lle: ”Sain lopulta kaikista pullista rahat takaisin sekä nimelläni kahvit ja pullat odottamaan seuraavaa kertaa. Sekä tarjouksen huomiotta jättämistä että kärpästä pahoiteltiin vielä kertaalleen (erinomaista) ja lähdin lopulta ihan hyvällä mielellä asemalta.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Aivan turha olisikin ollut huomauttaa, ei ole myyjän velvollisuus vaan niin sanotusti sitä hyvää asiakaspalvelua ehdottaa ja muistaa joka ikistä tarjousta jokaiselle asiakkaalle. ABC:lla on muuten myös aika isot mainokset aina kaikista tarjouksista!