Kulutusjuhla

Turhaa jonotusta Soneran kaupassa

Schizo turhautui rankasti Soneran asiakaspalveluun: ”Soneran verkkokaupasta löytyi tieto, että sen iPhone 3G:n saa sellaiseen hintaan, että kannattaa ennemmin ostaa se kuin kallis ja uusi iPhone 3G S. Kaupan ovessa ilmoitettiin, että iPhone 3G S on kovan menekin takia saatavilla ainoastaan ennakkotilaamalla verkkokaupasta. Ei hätää. Minulle riittää varsin hyvin iPhone 3G.

Kaupassa minua ennen on kaksi asiakasta. Selvä. Otan jonotosnumeron ja jään näpläilemään esillä olevia malleja. Kymmenen minuutin odotuksen jälkeen alkaa jo vähän vituttamaan. Puolen tunnin odottamisen jälkeen on toiselle eläkeläiselle saatu vaihdettua SIM -kortti ja toiselle myytyä hands-free. Hienoa.

Kassalla sitten käykin ilmi, että mitään iPhone -mallia ei ole myytävissä tällä hetkellä. No, kiitti vitusti! Voisitteko te siellä Soneralla sitten ilmoittaa tämän, jotta ei tarvitse saatana tuhlata kallista aikaa jonottamalla turhaan teidän huonosti ilmastoidussa liikkeessänne.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Ymmärrän hyvin turhautumisen. Mutta samalla tavalla pitäisi varmaan ilmoittaa kaikista tuotteista mitä ei ole saatavilla, jotta ei tarvitse jonottaa turhaan. Ettei pelkästä iPhonesta… Kauppiaan kannalta kaikista puuttuvista tuotteista olisi kyllä varmaan aika työlästä tehdä listaa.