Kulutusjuhla

VR:n asiakaspalvelija ei olisi halunnut ladata matkakorttia: “On niin vaivalloista”

wednesday 24. marchta 2010 klo 20.09 kirjoittajana Mari Koo

Senni lähetti sähköpostin, jonka hän oli lähettänyt myös VR:lle palautteena. Jäämme odottamaan vastausta siihen, miten matkakorttien lataus toimii VR:n lipunmyynnissä.

“Asioin 22.3. Helsingin rautatieaseman lipunmyyntipisteessä varsinaisen lipunmyynnin ulkopuolella, halusin ladata matkakorttiini arvoa. Aiemmin latasin korttini aina VR:n lipunmyyntiautomaatilla, mutta nyt niissä ei ole enää mahdollista ladata uudistuneita matkakortteja. Olin jo aiemmin kerran ladannut kyseisessä lipunmyyntipisteessä matkakorttini ja huomannut, että lipunmyyntipisteen ikkunassa on lappu, jossa kerrotaan että matkakorttien lataaminen on mahdollista täällä.

Menin tiskille, jossa ei ollut lainkaan jonoa. Minua palveli nuori naisihminen. Tervehdin häntä, laitoin matkakortin tiskille ja ilmoitin haluavani ladata sille arvoa. Sain vastaukseksi mielestäni asiattoman kommentin: “Voivoi, miksette te käy lataamassa näitä kortteja R-kioskilla, kun se on meille tehty niin vaivalloiseksi”.

Hämmästyin täysin moisesta kommentista ja kerroin, että kun ennen asioin automaatillanne, mutta kun siellä ei enää voi ladata näitä kortteja. Tähän asiakaspalvelija totesi “Ne automaatit ovat nykyään tuolla ulkona. Ja kun nämä matkakortit eivät kuulu meille oikein millään tavalla.”

Seurasin hänen tekemiään lataustoimenpiteitä eikä lataaminen mielestäni näyttänyt yhtään sen vaivalloisemmalta kuin asiakaspalvelijan mainitsemalla R-kioskilla.

Jäin ihmettelemään asiakaspalvelijan käyttäytymistä, onko todella niin että matkakortteja ei saisi ladata lipunmyyntipisteissä laisinkaan?

Yleensä olen saanut VR:ltä hyvää palvelua ja mukavat konnarit ovat piristäneet päivääni useampaan kertaan. Toivon että kyseisellä asiakaspalvelijalla oli vain huono päivä ja hän ei kommentoi vastaavia muille asiakkaille.”

Be Sociable, Share!

Yksi kommentti kirjoitukseen “VR:n asiakaspalvelija ei olisi halunnut ladata matkakorttia: “On niin vaivalloista””

  1. zbckt says:

    Koitin käydä VR:n vastaanotolla Pasilassa lataamassa uutta korttiani. “Menisit R-Kioskille lataamaan, meillä kun ei ole näille uusille korteille sopivia laitteita”.

    Näköjään valehtelevat.

Kommentoi