Kulutusjuhla

City Deal tarjoaa suuremmalle ostajajoukolle edullisempia hintoja

Takaisin Kallioon vinkkaa mahdollisuudesta halvempiin hintoihin: ”Hmm… harvemmin tulee mainostettua mitään nettipalvelua, mutta CityDeal vaikuttaa kohtalaisen asialliselta sivustolta.

Idea on vähän samanoloinen kuin joskus kauan sitten valloilla olleissa kimppatilaussivustoissa, eli kun tietty määrä ihmisiä ostaa jotain tuotetta niin se saadaan huomattavasti edullisempaan hintaan. Tuolla tosin tarjoukset ovat päivittäisiä ja kaupunkikohtaisia, ulottuen erilaisista day spa-palveluista liikuntapalveluihin ja festarilipuista ravintolalahjakortteihin. Alennukset ovat ihan merkittäviä ja yleensä tavaraa tahi palveluja saa puoleen hintaan tai edullisemmin. Tänään esimerkiksi on myynnissä lippuja Kivenlahti Rockiin. Kolmen päivän lippu irtoaa hintaan 37,50€ normaalihinnan ollessa 75€. Aika hyvä säästö jos on ajatellut sinne menevänsä.” (Mar Koo)

8 Comments

  1. En mielelläni näkisi Kulutusjuhlassa jatkossa referrer-linkkejä, joiden klikkaamisesta kolmas osapuoli voi hyötyä. :-/

    Ei sinänsä mitään varsinaisesti tuollaisia linkkejä vastaan, mutta on hieman kyseenalaista jos Kulutusjuhlaan lainatuksi tulemisesta pystyy hyötymään noin suoraan taloudellisestikin. Aiheuttaa nimittäin epäilemättä ennemmin tai myöhemmin mielenkiintoisia lieveilmiöitä kuten puhtaasti hyötymistarkoituksessa kirjoitettuja juttuja, joita tänne sitten vinkataan linkitettäviksi tms.

    Yleisestikin ottaen referrer-markkinoinnin hyviin tapoihin kuuluu ilmaista jollain tavalla että kirjoituksen seassa oleva linkki on laitetty sinne hyötymistarkoituksessa.

  2. Jussi, muokkasin nyt tuota City Deal -linkkiä, jos siis sitä tarkoitit. En siis sitä tsekannut sen kummemmin, mutta tein siitä nyt siis vain citydeal.fi -linkin. Pidän Takaisin Kallioonia suht luotettavana tyyppinä kehujen suhteen (kun tunnen hlökoht), joten en sikäli ollut mitenkään tarkkana linkkien suhteen.

  3. Viittaus kulutusjuhlassa tuli itselleni täysin pyytämättä ja yllätyksenä. 🙂

    Perimmäisenä tarkoituksenani ei ollut kuitenkaan ansaitseminen vaan mielestäni kyseessä on ihan pätevä palvelu ja edut – kuten tuo festarilipputarjous – toisinaan merkittäviäkin. Ja kun omaan blogiini laitoin linkin niin samalla vaivalla siihen sisällytin tuon referrer-tiedon, joka annetaan kaikille sivustolle rekisteröityneille ja josta siis saatan ansaita kyseisessä palvelussa hyödynnettävissä olevia krediittejä jos joku kauttani olisi sieltä sattunut jotain ostamaan.

    Mutta olen ihan samaa mieltä noista ulkopuolisia hyödyttävistä referrer-linkeistä kulutusjuhlassa. Ei ole niiden paikka täällä juuri Jussin mainitsemien syiden takia.

  4. Takaisin Kallioon: En suoranaisesti ajatellutkaan että tuo olisi ollut täällä olevan lainauksen osalta mitenkään tarkoituksellista, mutta oman blogisisältösi suhteen joudun olemaan edelleen eri mieltä. On kuitenkin varsin eri asia suositella palvelua X kokonaan epäitsekkäistä syistä vain hyvän palvelun vuoksi, kuin markkinoida sitä hyötymistarkoituksessa – vaikka se ei olisikaan ollut kirjoituksen alkuperäinen tarkoitus.

    Eli vaikka tuo ei olisikaan ollut tarkoitus, on silti tavallaan lukijan harhaanjohtamista että referrer-linkistä ja sen klikkaamisesta (tai sen jälkeisestä tapahtumasta) kirjoittajan saamasta hyödystä ei kerrota avoimesti. Itse ainakin haluan aina tietää jos kirjoituksella on kaupallinen motiivi – oli se kuinka pieni tai suuri tahansa – jolloin voin itse päättää klikkaanko linkkiä, käytänkö tiettyä koodia, tms, vai en. Sama pätee myös esim. blogaajien saamiin tuotelahjoituksiin yms, ei siis pelkästään erilaisiin markkinointilinkkeihin ja -koodeihin.

    Tällä kertaa huomasin asian liian myöhään jo linkkiä klikattuani ja olen nyt myös hieman harmissani itselleni siitä etten ollut valppaampi linkkiä klikatessani. 🙂

  5. Ymmärrän hyvin tuon referrer-ärtymyksen ja itsekin sitä poden toisinaan vaikka eihän klikkaukseni itseltäni olekaan periaatteessa millään tavalla pois. Ehkä tuo ”harvemmin tulee mainostettua” on tosiaan vähän liian monitulkintainen, mutta jos se tosiaan lohduttaa niin en hyötynyt klikkauksestasi millään tavalla. 😀

    Mutta tosiaan, blogini ei ole mitenkään ansaitsemistarkoituksissa pystyssä ja siksi siellä ei ole esim. googlen mainoksia tahi muita klikkausansoja (tuo citydeal siis poikkeuksena). Ja kuten sanoin, referrer-linkki annettiin automaattisesti rekisteröitymisen yhteydessä ja en ajatellut asiaa sen tarkemmin kun pääasiallinen motiivi ei tosiaan ollut mainostamisessa vaan mielestäni ihan fiksusta palvelusta kertominen. Pitäytynen jatkossa noista viitelinkeistä (kuten olen tuota lukuunottamatta koko blogihistoriani ajan tehnytkin) kun niistä ei tosiaan mitään merkittävää rahallista hyötyä kuitenkaan saa näillä liikennemäärillä ja aiheuttavat vain yleistä pahennusta. 🙂

    Noissa Gilletten tuotteissa, joita blogissani on ajoittain esiintynyt on puolestaan aina ollut ihan selkeä maininta siitä jos ne ovat tulleet minulle vastikkeetta.

  6. neuvokaa hyvät ihmiset miten pääsen eroon citydeal mainoksista sähköpostissani???

    • Niilo: Oletko jo kokeillut ihan vaan klikata sitä linkkiä, joka on CityDealin sähköpostien lopussa? SIis siellähän lukee tyyliin ”Saat tämän sähköpostin, koska olet ilmoittautunut CityDeal uutiskirjeen vastaanottajaksi Helsinki.
      Tästä voit lopettaa uutiskirjeen tilauksen.” Jos ne tulevat jotenkin muuten kuin tuollaisena ”tilauksena”, niin sitten varmaan kannattaa kysyä jotain muuta kautta CityDealista.

  7. näköjään kova kilpailu alalla. http://www.waucher.fi, offerium.fi