Kulutusjuhla

Miksi me siedämme vuodesta toiseen surkeaa palvelua?

Anja Alasilta miettii Taloussanomien jutun innoittamana yritysten asiakaspalvelua ja sitä, ettei edes leviävä huono maine tunnu hetkauttavan: ”Monet joutuvat valittamaan. Vastausta, ainakaan asiallista ja perusteltua, joutuu odottamaan ja vaatimaan pitkään, joskus ikuisesti. Tyytymän asiakas saa kokea olevansa häirikkö, vaikka käyttäytyisi miten rakentavasti. [- – -] Luulisi esimerkiksi operaattoreita ja muita valitusherkkiä yrityksiä jo hävettävän, kun viranomaisten pitää ryhtyä opettamaan niille asiakaspalvelun alkeita. Viranomaisten olisi myös syytä katsoa peiliin. Jos yrityksiä ei nykyisillä keinoilla saada järjestykseen, täytyy varmaan ryhtyä suunnittelemaan uusia, järeämpiä sanktioita.

Kaikkein eniten häpeissään saisivat olla asiakkaat: miksi ihmeessä me siedämme vuodesta toiseen kelvottomia kauppatapoja ja surkeaa palvelua?” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Alalla itse työskentelevänä voisin sanoa paljonkin, mutta tiivistän koko homman kaverini lausumaan viisauteen: you pay with peanuts, you get monkeys.