Kulutusjuhla

Asiakaspalaute ei kiinnosta myyjiä eivätkä yritykset hyödynnä tehokkaasti nykyteknologiaa

Ilona on innokas Foursquare-palvelun käyttäjä ja palautteenantaja: ”Asioin nimittäin viime viikolla lähikaupassani ja ihmettelin mihin tietyt tuotteet ovat hyllyiltä kadonneet. Palautteen kuuntelemisen sijaan henkilökunta kuittasi asian ”Ei oo mun asia” -kommenteilla ja pyysivät jättämään palautetta POSTILAATIKKOON. Ei voi mitään: olen digiaikakauden lapsi ja palautelappusen sijaan kirjoitin kommentin epäviralliseen Foursquareen.” (Mari Koo)

3 Comments

  1. No yhyy.
    Paljonpa kauppiaalla kiinnostaa rampata jossain YHDYSVALTALAISEN firman palvelussa n, x, y ja z katsomassa mitä palautetta on saanut.
    Kirjoitat asian paperille ja jätät sen palautelaatikkoon tai asiakaspalvelutiskille, niin takuulla joku sen lukee.

    Olisin kommentoinut Ilonalle suoraan, mutta kun siellä tulee vastaan tällainen
    ”Sinun pitää kirjautua sisään kommentoidaksesi artikkelia. Kirjaudu sisään Facebook-tunnuksellasi »”
    niin enpä sitä tee, fagbookia en alistu käyttämään.

  2. Mitenköhän ilolna tiesi että kyseessä todella oli kaupan henkilökunta?

    t: Anomuumi

    ps. Ilona hidastelee kassajonossa tahallaan ja jättää kylmätuotteita leipäosastolle

  3. Moi lol@ilona ja rolfcopter!

    Kiitos palautteesta! Ollaan tosiaan tuskailtu itsekin tuon Facebook-kirjautumisen kanssa ja tarkoituksena on mahdollistaa muutkin kirjautumismuodot vielä tämän vuoden puolella. Mutta osuva kritiikki, kiitos siitä.

    Viitaten kirjoitukseen: En tosiaankaan ajattele, että kauppias lukee Foursquarea, mutta kirjoituksellani halusin pohtia tulisiko kauppaketjun seurata sosiaalisessa mediassa annettua palautetta. Mielestäni pitäisi – myös Foursquarea. Noh, edelleen olen huono kirjoittelemaan lappuja, mutta viime viikolla annoin verkon kautta palautetta eräälle toiselle firmalle. Vastaus tuli heti ja asia ratkesi. Jee!

    P.S. Myönnän kassajonossa hidastelun.