Vaiheinen kehottaa pyytämään ja tarkistamaan kuitit: ”- – – viime aikoina ihan subjektiivisen havainnoinnin perusteella on yleistynyt myös tapa, jossa sitä kuitin tarvetta ei edes kysellä, vaan se asiakkaan kappale heitetään roskiin kyselemättä ja sen kuitin asiakas joutuu erikseen pyytämään, kun sitä muuten ei kuulu.

Eräät kyllä kysyvät, mutta vastauksesta riippumatta paiskaavat kuitin menemään. Ilmeisesti yleisin vastaus on kieltävä.

Jotta tämä nyt ei olisi joutavaa nurinaa, niin kaksi pointtia.

Ensinnäkin asiakkaalla on oikeus kuittiinsa ja uskokaa tai älkää, niin niiden tarkisteleminen kertoo omaa tarinaansa. Kaikki veloitukset eivät rullaa kuten pitäisi.

Toiseksi. Kuititon kaupankäynti availee portteja veronkierrolle, joskaan se ei ole korttikuiteista kiinni. Tällaiset tavat ovat kuitenkin herkkiä leviämään.” (Mari Koo)