Kulutusjuhla

Asiakaspalvelu-chat auttaa nettiostajaa kätevästi

Sun Äitis sai positiivisia kokemuksia chat-palvelusta, kun osti uimapukua yhdysvaltalaisesta LANDS’END -nettikaupasta: ”Mutkun olin etsimäni löytänyt, huomasin, että teki mieli kysellä hiukan varmistusta kokomerkintöihin (jotka on annettu jenkkikokoina, tosin mittataulukot saa näkyviin sentteinäkin). Niinpä etsin palveluluukun ja hihkaisin, että nyt saa palvella. Ensi ruutuun ilmestyi Allan, joka kyseli, mitä asiani koskee. Kun kerroin, että uimapuvun kokomerkinnöistä olen kiinnostunut, hän pyysi odottamaan hetken, hän yhdistäisi personal shopperilleni Patille, joka tuntee tuon tuoteryhmän parhaiten. Sitten paikalle tupsahti Pat: “Hi, I’m Pat, how can I help you?”

Joskus viime vuonna chattasin mopovakuutuksista If:n virkailijan kanssa. Pidin chattailypalvelusta silloin ja niin pidin nytkin. Kun olin saanut hiukan uskonvahvistusta, tein valintani. Enkä joutunut katumaan.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Olen huomannut saman sekä ostaessani tietokonetta Dell:lta että hoitaessani asioita kotisivupalveluntarjoajani kanssa.
    Intterwebajan lapselle chat-keskustelu on paljon halpompaa kuin puhelimella soittaminen ja niin paljon nopeampaa kuin sähköposti (johon ei monissa paikoissa ikinä vastata).