Kulutusjuhla

Luottokunta olisi voinut tiedottaa tehokkaammin Sony Playstation -nettikaupan tietovuodosta

Katleena olisi toivonut Luottokunnalta ripeämpää nettitiedotusta Sone Playstation -nettikaupan tietomurtoon liittyen: ”Jo viime viikolla uutisoitiin, että Sonyn Playstation-nettikauppa on jouduttu sulkemaan, koska joku oli murtautunut sinne.

Luin uutisen vasta tiistaina Taikapäiviltä palattuani, ja ensimmäinen mieleen tullut ajatus oli:

Entäs luottokorttini tiedot, joilla olen ostanut muutaman SingStar-kappaleen? Ovatko ne turvassa?

Uutisessa ei kuitenkaan puhuttu mitään tietovuodosta, joten en reagoinut asiaan. Tänä aamuna Hesari mainitsi tietovuodosta.

Menin äsken Luottokunnan sivuille. Siellä ei ainakaan vielä kerrottu ohjeita, vaikka Sonyn kauppa on ollut suljettuna jo viikon ajan ja tietovuodon uhka on ollut koko ajan olemassa.

Kurkkasin Twitteristä, onko Luottokunta siellä. Ei ollut. Sitä kautta olisi ollut kätevä kysyä ohjeita, mutta turha toivo. Luottokunta ei auta sosiaalisessa mediassa. Puhelimitse saan kyllä apua, mutta asiakaspalvelunumero aukeaa vasta kahdeksalta.” (Mari Koo; Katleenan tekstin kirjoittamisen jälkeen Luottokunnan tiedote oli tullut nettiin)

2 Comments

  1. jumaliste.

    SONY olisi voinut tiedottaa asiasta tehokkaammin; palvelu oli poikki VIIKON ennen kuin viitsivät ilmoittaa asiasta kellekään. tuskin Luottokunnalla oli asiasta sen parempaa tietoa kuin muillakaan.

  2. Kyllä tämä oli tosiaan ihan Sonyn puolelta asioiden pimittämistä. Ja mitä luottokuntaan (tai muihinkaan instansseihin) tulee, en usko, että monellakaan on varaa pitää Twitter- tai edes Facebook-aspaa auki 24/7.