Kulutusjuhla

Viisi vuotta Kulutusjuhlaa, kehut jakoon!

Jos Kulutusjuhlan oikean ylänurkan arkistoa klikkaa, niin näkee, että Kulutusjuhlalla on vuosien historia. Ensimmäiset arkistoidut kirjoitukset ovat vuodelta 2005, mutta ne ovat Kulutusjuhlaa edeltäneestä, henkilökohtaisesta blogista. Keväällä 2006 Kulutusjuhla laajeni useamman kirjoittajan blogiksi ja temmellyskentäksi.

Virallinen Kulutusjuhlan viisivuotispäivä oli ja meni, mutta juhlitaan nyt vähän näin jälkijättöisesti.

Kulutusjuhlan tavoitteena on ollut kerätä laajalti kuluttajien kokemuksia ja näkemyksiä. Tärkein lähde ovat tietysti olleet toiset blogit, joihin Kulutusjuhlasta linkataan ahkerasti.
Kiitos siis kaikille lukijoille, kommentoijille ja linkkivinkkien lähettäjille!

Nyt kerätään kehuja


Nyt Kulutusjuhla haastaa muut jakamaan myönteisiä kulutuskokemuksia. Usein nimittäin sanotaan, että netissä keskustelu on niin negatiivista. Usein yrityksistä tuodaan julki ne epäonnistuneet tilanteet. Mutta myös kiitoksia olisi hyvä tuoda välillä enemmän esiin.

Joten: kirjoita joko omaan blogiisi ja kerro linkki tänne tai lähetä meille sähköpostilla (kulutusjuhla(at)gmail.com) kehut jollekin yritykselle, palvelulle tai tuotteelle. Erityisesti kohteena ovat nyt suomalaiset yritykset. Kulutusjuhla kokoaa kehuja ja tiedottaa niistä myös yrityksille, jos se vain suinkin ilman suuria ongelmia onnistuu.

Jos Facebook tuntuu sinusta luontevimmalta paikalta jakaa kehut, niin senkin voit tehdä Kulutusjuhlan sivuilla. Luonnollisesti voit jättää kehut myös tämän tekstin kommenttiosastoon.

Kokemuksen ja kehujen ei tarvitse olla uunituoreita. Jos siis mieleesi on jäänyt positiivinen kokemus, niin sen voi jakaa, vaikka aikaa olisi jo kulunut.

Yritys voi olla pieni tai suuri. Kokemuksen ei tarvitse olla mullistava, vaan riittää sellainen arkinen tapaus, josta jäi kuluttajana tai asiakkaana hyvä mieli.

Nyt siis kehut jakoon ja kiittelemään!

12 Comments

  1. Kehut Kotimies Kortteelle! Asiallinen, luotettava, sosiaalinen ja luova remppamies. Jopa soittaa asiakkaalle ja kertoo missä on nähnyt tuotteita, joita asiakas on sanonut etsivänsä. Kuljettaa, rakentaa, korjaa jälkensä, osaa käyttää emailia ja nettiä. Hyvin kaukana pöljästä mykästä duunarista, jonka mielestä pelkkä tekninen ammattitaito riittää. On kokonainen ihminen ja kokonainen ammattilainen.

  2. Minun myönteinen kulutuskokemukseni liittyy Yle Areenaan. Olen löytänyt sitä kautta paljon uusia radio-ohjelmia, joita en muuten kuuntelisi ja haluamani televisio-ohjelmatkin (elokuvia, dokumentteja jne.) saan katsottua silloin kun haluan. Mediamaksun tuloa on kauhisteltu, mutta minä olisin valmis maksamaan Areenasta, siitä, että saan kuulla ja katsoa ohjelmia ilman mainoksia – tai ilman sellaista musiikkia, josta en niin välitä – silloin kun itse haluan.

  3. Julkistin oman syömis-/juomispainotteisen kehulistani täällä: http://estarck.livejournal.com/151020.html
    Täysin häpeämättä olen myös mainostanut mainittuja paikkoja kaikille, jotka ovat suostuneet kuuntelemaan.

  4. Kiitos kaikille, vielä mahtuu lisää kehuja 🙂

  5. Paljon on helmiä! Yksi isoimmista on ollut tänä vuonna Finnmatkat, joka otti yllättäen yhteyttä viikkoa ennen talvilomamme alkua, kertoakseen että ovat muuttaneet hotellimme konseptia, minkä johdosta perheemme lomamatka halpeni melkein 300 eurolla. Kaikki muu säilyi ennallaan hintaa lukuunottamatta, paitsi että saimme vielä lisäksi lapselle ilmaiseksi paikan lastenkerhoon! Kun annoin tilinumeroni, rahat palautettiin saman tien. Oli kiva lähteä matkaan, kun taskussa oli muutama satanen ylimääräistä käyttörahaa 🙂 Reissu oli onnistunut, ja loman jälkeen tuli yllätyksenä sähköpostiin vielä linkki, jonka kautta voi teettää ilmaiseksi Ifolorin valokuvakirjan lomakuvista. Jäi ehdottoman hyvä fiilis, ja lähdemme Finnmatkoille varmasti jatkossakin.

    Ihan viime päivien pieni helmi on ollut Huoltoliike Berghäll Munkkiniemessä. Tilasivat vanhaan pölynimuriimme uuden pikkusuulakkeen kadonneen tilalle. Parin päivän päästä oli noudettavissa, ja hinta oli 3,90€! Luulin ettei nykyään oikeasti saisi tuolla hinnalla enää yhtään mitään, ei ainakaan mitään palvelua. Hienoa! 🙂

  6. Juuri eilen toheloin Verkkokauppa.comissa tilausta tehdessäni vaikka kuinka monta kertaa, mutta kiitos sen, että tehtyjen tilausten muuttaminen on Verkkokaupan verkkokaupassa niin helppoa, sain omin käsin oikaistua kaikki erheeni saman tien ilman hankalaa sähköpostittelua tai puhelinsoittoa.

  7. Verkkokauppa.com:sta itsekin pidän juuri tuon takia, että voi perua tai muuttaa tilauksiaan vaivattomasti ihan miten haluaa. Saldot näkee koko ajan, toimitusajoista informoidaan esimerkillisesti, meilejä ja tekstiviestejä satelee. Ja jos tarvitsee kysyä jotain, meileihin vastataan myös todella nopeasti. Toisaalta sääli, että monia pieniä toimijoita on mennyt nurin, kun Verkkokauppa.com vie markkinaosuutta, mutta heillä vain oikeasti homma toimii hyvin ja hinnatkin ovat OK, vaikka jostain muualta ehkä jonkin tuotteen voi joskus löytää halvemmallakin.

    Tuosta muistuikin mieleen, että tuli huomattua myös miten suuri ero laivayhtiöillä on. Viking Linellä homma toimii sujuvasti ihan kuin verkkokauppa.com:ssa, eli varatessa ei tarvitse maksaa vielä mitään, ja kaikenlaisia muutoksia ja peruutuksia pystyy tekemään itse hyvin helposti. Toisin on sillä toisella suurella yhtiöllä…

  8. Yle Areenalle kehut täältäkin! Lisäksi kehun Kampin Brothersia, josta mies osti viikolla puvun: niin iloista, asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua saa harvoin. Siellä tekee tottavie mieli asioida toistekin!

  9. Vieläköhän tää kehukampanja on aktiivinen? Mulla tuli vihdoin yksi mieleen: POSTI! Postia aina kritisoidaan hintojen noususta ja mistä milloinkin, mutta minä sain tänään postia, joka oli lähetetty osoitteeseen, jossa asuin 2 vuotta sitten, ja jonka jälkeen olen ehtinyt muuttamaan kolme kertaa. Siis kaksi vuotta ja kolme osoitteenmuutostakaan eivät saa Postia sekaisin. Mahtavaa. 🙂

  10. Toki saa kehua niin kauan kuin kehuttavaa riittää 🙂