Anna Availa kirjoittaa kokemuksiaan nettilähetysten kotiinkuljetuksesta: ”Kansainväliset verkkokaupat ovat tehneet sopimukset isojen kuriiripalvelujen kanssa pakettien kannosta kotiovelle. Sehän sopii, vielä kun olen valinnut kaupan, joka ei veloita toimituskuluja lainkaan. Kotiinkuljetus on sinänsä hauskaa, ettei tarvitse nähdä hakuvaivaa. Mutta ei tämäkään aina ihan ilman päänvaivaa suju.
Eri kuriiripalveluilla on omat käytäntönsä. Viimeisin ilmoitti tuovansa paketin seitsemän päivän sisällä klo 7-9, mutta meidän perheessä talo saatta olla tuohon aikaan tyhjentynyt. Onneksi työpäivämme ovat sen verran vaihtelevia, että joskus saatamme olla kotonakin. Mutta sitä ei tiedä, minä päivänä.
Toiset kuriirit tulevat suorilla rimpauttamaan ovikelloa, toiset soittavat ensin. Jos kuski kuuluu ensimmäiseen joukkoon, hän saattaa käydä vain kokeilemassa onneaan, olisiko päiväsaikaan joku kotona ja kun ei ole, sutaisee raksitettavan kryptisen pikkulapun oven väliin tuulessa ja tyynessä. Tuleepa vielä parin tunnin päästä uudelleen ja kun vieläkään ei ole ketään kotona, soittaa annettuun numeroon.” (Mari Koo, kiitos linkistä Kaisa K:lle)