Sivumakua-blogin Jani ihmettelee McDonald’sin sivustoa: ”Viime keskustelun aikana mäkkäriläiset sanoivat mm. “McDonald’s on vastuullinen mainostaja. Suomessa olemme päättäneet, että emme mainosta lastenohjelmien yhteydessä tai muuten kohdista mainontamme viestiä lapsiin.” Niinpä hieraisinkin silmiä, kun yritys hehkutti uutta Happy Studioaan. Happy Studio on kansainvälinen, McDonald’sin Happy Mealistä ja lastenelokuvista tutuilla hahmoilla kyllästetty sivusto täynnä “hauskoja pelejä ja aktiviteetteja, hienoja hahmoja ja salaisia tehtäviä … Kaikki lapsesi suosikkihahmot löytyvät samalta sivustolta”. Rekisteröityessä pyydetään vanhempaa mukaan antamaan sähköpostiosoitteensa ja suostumuksensa lapsen nettileikittelyyn.

Mikäli McDonald’s on vastuullisena mainostajana päättänyt, että se ei kohdista mainontansa viestiä lapsille, niin kenelle ihmeessä sivusto sitten on kohdistettu?” (Mari Koo)