Kulutusjuhla

Suullisesti kerrottu ohjeistus potilaalle tai asiakkaalle ei jää mieleen

Liisa-Maria Patjas kaipaa muistiinpanovälineitä esimerkiksi lääkäriin tai pankkiin: ”En kehtaa tehdä muistiinpanoja lääkärin vastaanotolla, ja siksi sitten unohdan lääkitysohjeet ja ruuhkautan puhelintunnit, kun joudun soittelemaan, että mitenkäs tää menikään.

En ymmärrä, miksen kehtaa kirjoittaa asioita ylös. Konsulttina olen oppinut, että olen epäammattimainen, jos en asiakastapaamisessa tee muistiinpanoja. Siellä se siis on välttämättömyys, mutta lääkärin luona nolouden aihe.

Tarvitsen varmaan lääkäriltä luvan teolleni. Voisiko kaltaisiani varten olla pari muistiinpanovihkoa ja kynää valmiina potilaan jakkaran vieressä? Vähän niin kuin pankissakin voisi olla. Tai melkein joka paikassa, missä hoidetaan tärkeitä asioita.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Kylmän rauhallisesti olen pyytänyt työterveyshuollon lääkäriä itse kirjaamaan mulle ne ylös, että tulee taatusti oikein…..