Jani Muhonen arvioi parturipalveluja ja kehaisee kiinteän vuosimaksun sopimusta: ”Valtaosa partureista edelleen hoitaa ajanvarauksensa puhelimitse. Mikä aina on aikaa pois liikkeessä olevan asiakkaan palvelemisesta. Ajattele nyt, asiakas istuu tuolissa ja puhelin soi. Mitä tapahtuu? Asiakaspalvelija joko a) venyttää pääleikkauksessa olevan asiakkaan hoitoaikaa vastaamalla puheluun tai b) ei vastaa puhelimeen ja menettää asiakkaan. ”Sopiiko jos vastaan?” ”Juu ei sovi”.

Ne liikkeet, joilla on sähköinen ajanvarauskalenteri, saavat automaattivärjäyksen asiakkailleen aikaiseksi (tosin vain harmaansävyisenä) kun saksimista kaipaava eksyy tuhansien valikkojen ja epäloogisuuksien maailmaan. Ja lopulta soittaa liikkeeseen kun verkossa asiointi ei vain onnistu. Tai menee muualle. Niin kuin minä lopulta tein.

Menin meinaan M Roomiin. Parturi miehille ilman ajanvarausta. Kahvit odottaessa (joka odotusaika ei ollut pitkä) ja ammattitaitoinen parturi, joka myös osasi myydä.

Nyt olenkin M Roomin jäsen. Maksan kiinteän vuosimaksun ja käytän parturipalveluita juuri niin paljon tai vähän kuin haluan. Ja saan vielä partanikin siistittyä. Tuotteista alennuksia ja (mahdollisen) jonon ohi.” (Mari Koo)