Kulutusjuhla

”Ottakaa tietoni, Kesko ja S-ryhmä”

Kari Haakana toivoo, että kaupparyhmät hyödyntäisivät paremmin hänestä tallentuvia ostotietoja: ”Ymmärrän varovaisuuden ja tietosuojan tarpeellisuuden, mutta silti toivoisin, että voisin antaa kaupoille mahdollisuuden käyttää omaa dataani nykyistä laajemmin ja niin, että ostotietoni olisivat yhdistettävissä minuun. Uskon, että tuloksena olisi minua paremmin palvelevaa mainontaa ja kaupoille parempaa myyntiä. Mihin ruutuun voin merkata rastin, jolla annan tähän luvan? En ole nähnyt moista.

Voi tietenkin olla, että Suomen vähittäismyyntiä hallitsevilla S- ja K-jäteillä ei ole edes kiinnostusta tietoihini. Ne tietävät, että menen Alepaan tai K-Marketiin, koska vaihtoehtoja ei ole ja ostan joka tapauksessa Sandelsia ja salmiakkia. Yksilöityyn kulutuskäyttäytymiseen perustuva fiksu markkinointi voisi siis olla jonkin uuden, Suomeen tulevan kauppaketjun kilpailuvaltti. Jään odottelemaan.” (Mari Koo)

1 Comment

  1. Minä saan aina välillä K-kaupalta tarjouslappuja, jotka on kohdennettu juuri minun ostojen perusteella. Viime kerralla olivatkin osuneet harvinaisen hyvin tarjouksineen, kaikki laput meni käyttöön. 🙂