Kulutusjuhla

Logo voi jopa pilata muuten erinomaisen vaatteen

Rinna ei halua logoja vaatteisiinsa: ”En yhtään kaipaa sitä, että ventovieraat ihmiset pystyvät pelkästään katsomalla selvittämään mistä vaatteeni ovat kotoisin ja mitä ne ovat maksaneet. Tästä syystä inhoan logollisia tuotteita. Ne julistavat aivan liian avoimesti vaatteen alkuperän. Haluan olla itse tähti, ja vaatteet hiljaisia ja nöyriä palvelijoita, jotka eivät tuo itseään esiin. Logo on liian kovaääninen visuaalinen elementti ja lisäksi ymppää valmistajan tyyli- ja arvomaailman liian selvästi ulkoasuuni. Minua nyppivät muuten erinomaiset tuotteet, jotka on kuitenkin tärvätty länttäämällä niiden keskelle valmistajan liikemerkki. Valmistaja ilmenee kyllä asianharrastajalle muotoilusta muutenkin, ja jos ei ilmene niin antaa jäädä ilmenemättä.” (Mari Koo)

2 Comments

  1. Mutta mitä väliä sillä mitä muut ajattelee?

    • Eiköhän meistä useimmat halua pukeutua vaatteisiin, joissa tuntuu hyvältä olla. Tässä tapauksessa logollinen vaate aiheuttaa sen, että vaatteessa ei tunnu hyvältä. Ei se sitä tarkoita, että vain pähkäilisi, mitä muut ajattelevat. Toisille logovaatteet ovat merkityksellisiä, toisille (kuten Rinnalle) ne eivät sovi omaan pukeutumistyyliin.