Kulutusjuhla

Pankista on vaikeaa saada palvelua

Kirsti Ellilä suivaantui pankkinsa heikkoon palveluun: ”Alvariinsa sieltä soitellaan, mutta tämän yhden kerran, kun minä halusin soittaa pankkiini ja varata sieltä ajan, jotta isohko kauppa voitaisiin tehdä pankissa, niin eipä sieltä saa ketään langan päähän. Eilen yritin koko päivän ja tänään jatkoin yrittämistä, turhaan. [- – -]

Lopulta oli pakko mennä paikan päälle. Kuvittelin, että pankissa olisi kova ruuhka, mutta siellä oli hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Menin infotiskille ja selitin asiani. Infoneiti kysyi eikö minulla ole verkkopankkitunnuksia, enkö voi hoidella kauppasummaa verkkopankin kautta. Kysymys on asunnon ostamisesta, en tykkää näpytellä jossain kiinteistövälityksen toimistossa vieraalla koneella verkkopankkitunnuksiani ja levitellä avainlukulistojani enkä varsinkaan näpytellä pitkiä tilinumeroita. Entä jos teen virheen. Ei, haluan että pankkivirkailija hoitaa tämmöisen asian, ei kai se ole liikaa vaadittu? Jos sinä nyt ehdottomasti vaadit, niin varataan sinulle aika, ei kai tässä muu auta, hän sanoi. Kyllä, ei auta muu, vaadin ehdottomasti, mutta siis mikä tässä ylipäätään on ongelma? Ei kuulemma ollut ongelmaa. Infoneiti katseli ruutuaan ja kertoi, että haluamalleni päivälle oli aikoja kymmenstä aamulla kuuteen illalla ihan vapaasti valittavaksi.” (Mari Koo, kiitos linkistä Kaisa K:lle!)

5 Comments

  1. Asiakas on aina väärässä. Minulla on vastaava, joskin päinvastainen kokemus. Puoli vuotta sitten lähetin viestin nettipankin kautta ja pyysin tapaamista tietyn aiheen asiantuntijan kanssa. Viestiini ei vastattu ennen kuin pari kuukautta sitten palasin asiaan ja ihmettelin vastaamattomuutta. Vastausviestissä kerrottiin puhelinnumero, jossa minun pitää ajanvaraus tehdä. Vielä on soittamatta! Tosin siinä pankki on oikeassa, että asiani ei ole kiireellinen. Kilpailijapankissa jo asiasta kävinkin neuvottelemassa. Vielä pitäisi jaksaa soittaa ”omaan”pankkiin.

  2. Sitkeesti vaan kun kerjää niin saapi jopa ajankin…
    https://penniajatuksistani.wordpress.com/2015/07/28/korjattu/

  3. Kyllähän se niin on, ettei normaali kansalainen tuo pankille kuin hiekkaa eteiseen, miksi meitä kannattaisi siis palvellakaan?

  4. On kyllä ihan käsittämätöntä että pankeista on niin vaikea saada palvelua. Konttorit on auki vaan 9-16 ja aina pitäisi varata aika.
    Jos asiat voisi edes hoitaa nettipankissa niin ok, mutta sielläkään ei voi tehdä kaikkea.. tästä oli just julkaistu hyvä kirjoitus http://www.vertaaensin.fi/blog/pankin-vaihtaminen-suomessa
    Suomessa on totuttu että teknologia ja palvelut on kehittyneitä, mutta jos esim. haluaisi avata tilin toiseen pankkin, niin ei onnistu vaan pitää mennä tunnistautumaan pankkin henkilökohtaisesti.. aika vanhanaikaista.

  5. Puhelimen kautta ei pääse läpi, palvelua ei saa. Kävin kolmevarttisen odottamassa, kun verkkopankkitunnukset umpeutumassa ja jostain syystä eivät ilmestyneet postissa niin kuin yleensä. Näytti olevan hämmästyttävän vähän henkilökuntaa paikalla. Kultaako aika muistot, vai oliko aikaisemmin parempi palvelu? Kismittää vietävästi ja nyt kun pitäisi vielä yrittää mennä neuvottelemaan kulutusluotosta, niin mitäköhän siitä mahtaa tulla. Kauhulla odotan, kun eräs ystäväni sanoi, että ei lähde, vaikka on vakityö ja kohtuulliset tulot, eikä muita lainoja tai mitään häiriömerkintöjä olla. Pitääkö tässä vaihtaa maata ja kokeilla http://www.talouteen.com/bank-norwegian-suomi palvelua? Mielelläni maksaisin korot Suomeen, mutta minkäs tässä mahtaa. Tuntuu tällä hetkellä todella kaukaiselta edes yrittää mennä juttelemaan pankkiin laina-asioista. Koska nämä saavat edes digitalisaationsa kuntoon, että verkkoasiointi onnistuisi? Tulee naapurit ohitse ja kovaa, jotain ryhtiliikkeitä kaivattaisiin meidän pankeilta, jotta eurot pysyisi omassa maassa.