Vielä muutama poiminta ja päällimmäiseksi mieleeni jäänyt asia aamuisesta tv-keskustelusta:
Ensinnäkin kuluttaminen ja kuluttaja-aktiivismi ei ole vain negatiivista, vaikka se usein sellaiseksi mielletään. Aktiivinen voi olla myös myönteisessä hengessä. Se, että kuluttajat saavat netin myötä mahdollisuuden jakaa entistä tehokkaammin kokemuksia, on myös yrityksille mahdollisuus.
Lisäksi jo se, että tällaisia keskusteluja käydään mediassa, osoittaa aiheen kiinnostavuuden ja tärkeyden. Ihmisillä on aidosti halua saada selville muiden mielipiteitä, ja toisaalta he ovat kiinnostuneita antamaan vinkkejä toisille.
Tulevaisuudessa kuluttajien antama palaute tulee yhä tärkeämmäksi, sillä sitä voidaan käsitellä, jalostaa ja jakaa tehokkaammin. Näin voimme saada muiden kirjaamia kommenttaja vaikka suoraan siihen päätelaitteeseen, jota kuljetamme jatkuvasti mukanaan.
Sun äitis
Uteliaisuuttani yritin urkkia laskuristasi, miten suuren piikin kävijämäärin tuo aamuinen toi. Mut eipä ollut avoinna ohikulkijoille, joten kysynpä suoraan: paljonkos trafiikki lisääntyi?