Kulutusjuhla

Spiidi-liittymän markkinointi rohkaisee lainvastaiseen käyttäytymiseen

Kuluttajaviraston mukaan Spiidi-liittymän markkinointi on keskeytettävä: ”Spiidi-liittymän keskeinen ominaisuus on se, että jos kuluttaja jää kiinni autolla ajamisesta matkapuhelin kädessä, hän voi lähettää rikesakkonsa GSM Suomi Oyj:lle. Yritys lupaa maksaa sakon asiakkaan puolesta.

Kuluttajavirasto/kuluttaja-asiamies vaati GSM Suomi Oyj:tä keskeyttämään markkinoinnin sillä perusteella, että yritys rohkaisee kuluttajia lainvastaiseen käyttäytymiseen. Yritys ei kuitenkaan suostunut poistamaan kampanjaa verkkosivuiltaan.” (Mari Koo)

2 Comments

  1. Siis MITÄ?? http://fi.wikipedia.org/wiki/Rikos Onhan nyt perkele rikokseen yllyttäminenkin rikos, vai mitä? Ja jos ei asianomistajaa ole olemassa, niin syyttäjä saa käynnistää esitutkinnan ihan muuten vain lämpimikseen, käsiä läpsytellessään.

    GSM Suomi astelee kohti keltaista lammikkoa…

  2. Isolan Jari ei ole vieläkään oppinut että tuotteistaminen on jotain muutakin, kuin mitä sitä itse juuri sillä hetkellä tarvitsee. Jos Isola joskus halajaa suklaavanukasta jälkkäriksi, syntyy ”Vanukas” liittymä. Siinä GSM-suomi tarjoaa vanukkaan kaikille niille, joiden aterialla ei ollut vanukasta jälkiruokana. Tahallisesta lainrikkomisesta tässä tuskin on kyse, enemmänkin halusta haloon saamiseksi. ”Any publicity is good publicity” on perusmantroja markkinoille pyrkivälle GSM-operaattorille.