Kulutusjuhla

Tuotemerkit ympärillämme

Kirsi Haapala heräsi ajattelemaan mainonnan ja markkinoinnin valtaa Frédéric Beigbederin kirjan 8,99 e perusteella. ”Laskepa ympäriltäsi, kuinka monta tuotemerkkiä näet juuri nyt? Tässä omani: Acer (tietokone), Casio (laskin), Martinex (vihko), Microsoft (hiiri), Weekend House (lukee kummallisen näköisessä, tänne unohtuneessa ilmaisputkikassissa, jonka olemassaolon tiedostan kyllä vasta nyt), Fazer (vanhassa kahvipurkissa, jossa nyt imurinsuulakkeita), Olvi (ymmärrätte varmaan), Sunlight (työhuoneeni on entinen keittiö, tiskipöydällä pesuainepullo), WWF (tarra seinässä), Lumiatron (radio), Canon (kamera), Vattenfall (sähkölasku) ja Tellier & Bellot (tyhjä kuori, ollut pienoiskiväärin panoksia). Lisäksi tietenkin kymmenittäin lehti- ja kirjanimikkeitä.” (Mari Koo)

3 Comments

  1. Tein oman listani. Järkytyin.

  2. Löysin hyvin vähän tuotemerkkejä yhdellä vilkaisulla saman Acerin ja hiiren Logitechin lisäksi, mutta huvituin suuresti, kun huomasin että noiden, R-kioskin tulitikkujen ja Winsor & Newtonin sekä Faber Castellin lisäksi löysin työpöydältäni Viagra-tuotemerkin. No se on tuollaisessa viivottimessa.

  3. Toi on niin pelottava bleemi etten uskalla edes osallistua :-9 .. ehkä….

Comments are closed