Mielenkiinnotonta-blogi kertoo mainostutkimuksesta: ”Tätä teoriaa tukee The New York Timesin juttu Sex sells, but a commitment can help.
Siinä kerrotaan kuluttajatutkimuksesta, jossa kävi ilmi mitä mieltä naiset ovat seksuaalisuudesta mainoksissa.
Naisille näytettiin seksuaalisesti värittynyttä (enkä usko että kukaan on yhtä pettynyt kuin minä todetessani että mainoksesta ei ole kuvia) kello-mainosta.
Mainos sai keskiarvon 3,83 kun se esitettiin tyyliin ”mies antaa naiselle lahjaksi kellon”.
Mutta kun mainosta muokattiin siten, että kyseessä oli ”lahja mieheltä hänen elämänsä erityiselle naiselle”, keskiarvo nousi 4,67:ään.
Tutkijoiden mukaan syynä arvojen erilaisuuteen on se, että naiset tarvitsevat ”parisuhteen oikeutuksen seksuaaliseen käyttäytymiseen”.
Huono uutinen on se, että mainos joka vetosi naisiin, ei toiminut miehille.” (Mari Koo)
pni
Toisaalla sitten väitetään että seksi ei myy.
JuhaM
Guardian:
Young, white and super skinny? We don’t buy it, women tell advertisers
Real women prefer brands whose ads mirror their own identities, survey shows
http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2009/jan/10/realistic-advertising-women-judge-research