Elina kirjoittaa osuvasti siitä, miten markkinavoimat ratsastavat nyt ilmastonmuutoksella ja esimerkiksi kokonaisympäristövaikutukset unohtuvat. ”Katsokaapa vain, mitä tapahtuu, kun toinen tämänhetkinen muoti-ilmiö eli taloudellinen taantuma alkaa lähestyä loppuaan. Ennustan, että samoihin aikoihin alkaa taas autojen koon ja bensankulutuksen kasvu, rakennushankkeiden suurisuuntaistuminen ja ulkomaanmatkojen piteneminen ilman mitään tunnontuskia. Kun ei se maailmanloppu tullutkaan nyt ihan heti justiinsa, niin samahan meidän on jatkaa luonnon tuhlaamista ja tärvelemistä ihan niinkuin ennenkin. [- – – ] Tai kun nyt ylikansalliset paskafirmat tuli jo kerran mainittua, niin otetaanpa vielä esille myös uusi Reilun kaupan periaatteita noudattava Ben & Jerry’s -jäätelö. Voi hellanlettas kun on kaikki niin söpöä ja herttaisen pienimuotoista jäätelömerkin kotisivuilla, ja ihan hemmetin kauan saa etsiä sitä tietoa, että tämä liikuttava nyrkkipaja on ollut jo monta vuotta ylikansallisen Unileverin omistuksessa. ”Toinen uutuusmaku ravisuttelee ihmisiä havahtumaan ilmastonmuutoksen torjumiseen ja muistuttaa meitä jäätiköiden sulamisesta,” kertoo toimitetun jutun muotoon puettu mainospuffi Ellit-sivustolla. Nyt kaikki ympäristötietoiset yhdessä ilmastonmuutosta torjumaan amerikkalaisesta maidosta tehtyä jätskiä syömällä! Kyllä siinä luonto laulaa hoosiannaa. Ja kun kirkasvärisillä pahvitötsillä vielä koristellaan ojanpohjat, niin ei kohta haittaa ollenkaan, ettei saastuneesta maasta jaksa nousta yhtään oikeaa kukkaa!” (Mari Koo)