Kulutusjuhla

Kulutusjuhla onkin kulttuurilehti!

Kulutusjuhlasta tuli salonkikelpoinen kulttuurilehti: saimme avustusta jakelukustannuksiin 2000 euroa Opetusministeriön kulttuurilehtituista (pdf). Kulutusjuhlan hallitus kiittää ja kumartaa!

Jaa, mihin rahat menee? No siihen, että voimme viimeinkin maksaa yhdistyksen nimistä sivuston ylläpitokustannukset (tähän  mennessä Mari Koo on kustantanut ne omastaan tai firmansa pussista) ja maksaa palkkaa sivuston ylläpidosta vastaavalle Ilkalle sekä toimitussihteerinä hääräävälle Mari Koolle. Avustus siis varmistaa sen, että Kulutusjuhla seuraa jatkossakin netin kuluttajakeskustelua ja koostaa sitä tänne. Ja tietenkin myös itse synnytämme keskustelunaiheita.

13 Comments

  1. Etsin jutun alta Tykkää-painiketta, vaan eipä sitä ollutkaan! 😀 Mutta tykkään silti! Hieno homma ja hyvää jatkoa!

  2. Minäkin kiitä OPM:n rahanjakajia 🙂
    Mahdollisia yhdistyksen rahankäyttökohteita toki voivat olla mm. yhdistyksen järjestämät tilaisuudet, vaikka toki OPM:n tuki menee korvamerkitysti itse ”lehden” kehittämiseen 🙂

  3. Eko-Matti

    Pirkka, pitäisikö meidän käyttää nuo rahat siihen, että saadaan luotua Tykkää -painike Kulutusjuhlaan? Siinä olisikin raportoimista OPM:lle 😀 Mutta onneksi tuolla FB:nkin puolella voi tästä tykätä.

  4. Mitä tuo ”jakelukustannuksiin” tarkoittaa?

    Kun kyseessä on nettijulkaisu, niin jakelukustannukset syntyvät kai lähinnä noista mainituista sivuston ylläpitokustannuksista. Mutta ei kai niihin saa millään 2000 euroa menemään (kulutusjuhla.com näyttää muuten olevan virolaisella palvelimella, rahansäästöä kai sekin).

    Palkkoihin rahaa saa tietysti menemään, mutta menevätkö ne tuon tuen ehtojen piiriin? Kuinka vaikkapa toimitussihteerin palkka liittyy jakelukustannuksiin? Ylläpitäjän palkkiot varmaan ovat perusteltavissa.

  5. Eko-Matti

    Niko L.: Joo eihän me jakelukustannuksiin tukea haettukaan juuri tuon takia, että meidän jakelukustannukset ovat muita vastaavan kokoisia julkaisuja pienemmät. Kattellaan sitä tarkkaa käyttöä sitten kun saadaan käsiin viralliset paperit. En kyllä osaa sanoa yhtään miksi meille oli nimenomaan myönnetty tuolta jakelukustannusten puolelta avustusta. Vai meniköhän siinä hakemuksessa joku rasti väärään paikkaan 😀

  6. Jiihaa! Mahtavaa, että kultturia tuetaan. Pohdin juuri tänään Kulutusjuhlan markkinarakoja ja syitä miksi valitsitte toimintamuodoksenne juuri yhdistyksen. Rapakon takanahan olisitte ehkä valinneet kaupallisemman mallin – ehkä?

  7. Niko L: Palvelin on menossa kyllä vaihtoon. Mitä tulee tuohon ”Jakelun tukemiseen”, niin tuossa OPM:n listauksessa tuen saajista kaikki nimenomaan verkkojulkaisut näyttävät olevan kyseisen otsakkeen alla. Syytä en minäkään tiedä. Hakemuksessammehan rahaa oli haettu noille kustannuksille, joita Matti luettelikin.

    Sampsa, jos hyviä markkinarakoja keksit, niin antaa tulla vaan 🙂 Varmaan rapakon toisella puolella olisi toimittu toisin, mutta tässä tapauksessa yhdistystoiminta tuntui ihan sopivalta. Rahaa kun ei ole koskaan ollut tarkoitus Kulutusjuhlalla tehdä. Odotellaan, että nettitoiminta vielä kasvaa ja Kulutusjuhla kehittyy ja katotaan sit uusiksi 😉 Esim. jenkkiläinen Consumerist.com on nykyisin voittoa tavoittelemattoman Consumers Unionin (Consumer’s Reportin julkaisija) julkaisu, ostivat sen Consumeristin mediayhtiö Gawker Medialta vuodenvaihteessa, joten ehkä Kulutusjuhlakin joskus saa tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä 😀

    No mutta ei siis voittoa ole tarkoituskaan tehdä, vaan harrastaa tätä kuluttaja-aktivismia ihan tältä yhdistyspohjalta.

  8. Hieno homma, kyllä nyt meni tuki oikeaan osoitteeseen! Mukavaa, että OPM on huomioinut Kulutusjuhlan varteenotettavana mediana.

  9. Olen tosi ylpeä OPM:n rahanjakajista. Netti, jos mikä, uutena ja mahtavana tiedonvälittäjänä on kehitystuen ansaitseva. Mielenkiinnolla odotan suunnittelemianne luento yms. tilaisuuksia. Eikä picnickiäkään mikään vaivaa.

  10. Jaa, että tähän verorahat menevät… Ei vaan, onnea. 🙂