Kulutusjuhla

Kanta-asiakas ja markkinoinnin kohde pienestä pitäen

Aimo kertoo vauvansa saaneen BR-lelut -kortin ennen Kela-korttia: ”Teinkö ihan oikein myydessäni lapseni muutaman euron alennuksen ja halvempien paristojen takia lelukaupan markkinointilistoille? Aavistuksen verran kun on jo ärsyttänyt kotiin tulevat ruokakaupan lapsikerhon ja vaippafirman mainokset.

Itse asiassa vaippafirma lähestyi meitä jo synnärillä, kun saimme mukaan mukavan pienen korruptiopakkauksen kaikkea jännää, kuten lelu, vaippanäytteitä (ylläri), vauvahierontaohje, vaihtoalustanäyte. Ihan kiva juttu sinänsä, mutta silti siinä oli vähän tuputtamisen makua. Vai miltä tuntuu vauvahierontaohje, joka päättyy näin: ”Jälkeenpäin voit vielä pukea lapsellle pehmeän ja hyvältä tuntuvan … -vaipan, joka istuu täydellisesti. Näin lapsesi saa vielä yhden miellyttävän kokemuksen.” (Mari Koo)

2 Comments

  1. Meille tuli jotain vauvakamaa postissa jo ennen kuin lapsi oli syntynyt (olisiko ollut Vauva-lehden näytenumero, en muista tarkkaan). Pikkuisen epämiellyttävä fiilis, kun ajatteli, mistä ne ovat saaneet osoitetiedot – julkinen terveydenhuolto oli ainoa taho, jolla oli virallinen tieto raskaudesta.

  2. Näin joulunaikaan, joka näyttää vuosi vuodelta alkavan aikaisemmin, tulee postissa jos jonkinlaista lelukuvastoa. Osoitelähteenä on aina ollut väestörekisterikeskus.