Kulutusjuhla

24 Online markkinoi edelleen laajakaistaa epäasiallisesti

Puskaradion sivuilla kommentoidaan 24 Online -laajakaistan markkinointia harhaanjohtavaksi, ja laskuja lähetellään ilman vahvistettuja tilauksia. Yksi esimerkki: ” Vaikka emme olleet tilanneet mitään niin kotiin tuli kirje jossa sanotaan että ”tervetuloa 24 Onlinen asiakkaaksi, sinulle tullaan asentamaan 24 Online laajakaista”. Puhelinmyyjä oli soittanut tyttöystävälleni, joka oli sanonut että ei halua tilata mitään, mutta myyjä oli sanonut että laitetaan nyt paperit tulemaan kuitenkin. Ja sitten ollaankin muka asiakkaita. Täysin epäasiallista ja harhaanjohtavaa markkinointia. Peruutin ”tilauksen” asiakaspalveluun soittamalla.

Ilmeisesti joku huijarifirma on kyseessä, koska kuluttajavirasto on firmalle aikaisemmin huomauttanut harhaanjohtavasta markkinoinnista.” (Mari Koo, kiitos Jonille vinkistä!)

3 Comments

  1. Mulle kävi vähän samalla tavalla Kotijäätelön kanssa. Asioin jätskiautolla ekaa kertaa n. 15 vuoteen, ja myyjä teki mulle kanta-asiakaskortin kysymättä haluanko moista. (En tajua miksi annoin hänelle osoitteeni.) Kun ensimmäinen osoitteellinen mainos kolahti postiluukusta, soitin firmaan ja kerroin, etten todellakaan ole mikään kanta-asiakas.

  2. Mullekin soitettiin kyseisestä 24Online-firmasta ja yritettiin myydä liittymää kertomalla, että meidän taloyhtiöön tullaan asentamaan heidän liitymänsä ja kysyttiin, laitetaanko meille kuinka monta megaa. Asia esitettiin ikään kuin taloyhtiö olisi päättänyt tilata kaikille liittymän ilmaiseksi, ja he vain soittavat ja kysyvät kuinka nopean yhteyden haluamme. Ei puhettakaan mistään tilauksesta, hinnasta tms. vaan oletuksena heti, että tällainen yhteys on nyt tulossa. Onneksi en itse mennyt tuohon lankaan, mutta tarkkana saa kyllä olla ko. firman kanssa, ettei vahingossa mene mitään tilaamaan.

  3. Meille tuli kanssa lasku 24onlistä,olivat kai jossain vaiheessa miehelleni soittaneet ja tarjonneet ko liittymää,mies pyysi lähettämään (muistelee) kotiin jotain infoa. Mitään ei koskaan ole kait tullut,emme ole ainakaan huomanneet, ja nyt yht äkkiä tupsahti lasku,ja lasku oli siirretty Gothialle(perintätoimisto).Kyseessä ennakko maksu,eli siis tulevasta kaudesta(11/12) pitäisi maksaa vajaa 30€.Olemme olleet yhteydessä Gothiaan,Kuluttajaneuvontaan,sekä toistuvasti yrittäneet saada yhteyttä 24 Onlineen,puhelimella sekä sähköpostilla…..tuloksetta.Niin ja tosiaan,minkäänlaista sopparia emme ole tehneet…edes puhelimitse!