Kemppisellä on ollut ongelmia Elisan laskun kanssa pankkien uuden järjestelmän vuoksi: ”Elisan lasku per 8.7. oli luultavasti jäänyt maksamatta; selvittely on kesken. Asiakaspalvelu arveli, että karhukirje on ”kai” lähetetty. Perille sellaista ei ole tullut. Laajakaistayhteyteni katkaistiin 8.8. ilman varoituksia, ilmoituksia tai huomautuksia. Ei operaattorilta voi niin paljon odottaa, mutta on minulla tämä jatkuvasti kaatuileva liittymä ollut yli 10 vuotta, ja laskut on maksettu ajallaan. Nyt ongelmia aiheutti pankkien uusi, maksupalvelulaista johtuva järjestelmä. Ainakin minusta suoraan tililtä napattavissa maksuissa ilmeni heti ongelmia. Varoittaisin lukijoita myös niistä, esimerkiksi sähkölaskuista. Elisan vikailmoituspalvelu ylitti itsensä. Jouduin kuuntelemaan pimpelipom-musiikkia tällä kertaa vain 56 minuuttia, ja syy, laskun maksamatta jättäminen, ilmeni nopeasti. Sitten taas jonottamista asiakaspalveluun, jossa neuvottiin ystävällisesti maksamaan lasku, jonka jälkeen verkkoyhteyden avaamista voidaan harkita. Kysyin kohteliaasti, mikä lasku, ja sieltä luvattiin lähettää viitenumerot ja vastaavat, kunhan joudetaan. Kysyin, miten minä sen maksan, kun verkko ei toimi, ja minua kehotettiin ystävällisesti pohtimaan asiaa. Kysyin olisiko yhtiöllä Itä-Pasilassa kassaa, jossa voisi käydä maksamassa, ja asiakaspalvelu sanoi, ettei tiedä, mutta tuskin.” (Mari Koo, kiitos vinkistä Kaisa K:lle)