Scandic lähetti Janne Löytänälle asiakaskyselyn hotellivierailun jälkeen, mutta kyselyä ei oltu mietitty kovinkaan hyvin: ”1. Kysely on aivan liian pitkä. Väitän, että vain murto-osa asiakkaista jaksaa vastata kyselyn loppuun saakka. Kyselyn puolessa välissä kerrotaan: Kyselymme on pian lopussa. Jäljellä on enää muutama kysymys. Jäljellä on tässä kohtaa 15 kysymystä.

2. Kysely on laaditty Scandicin näkökulmasta – ei asiakkaan. Esimerkiksi siitä huolimatta, että sähköposti kyselystä oli suomeksi, ensimmäisellä sivulla pyydetään valitsemaan kieli. Lisäksi kysytään mm. miten tein varauksen sekä sukupuoleni. Kaikki nämä tiedot on jo Scandicilla.

3. Kyselyn viimeisellä sivulla vedetään lopullisesti matto asiakkaan jalkojen alta toteamalla: Hoteli ei voi ottaa sinuun yhteyttä. Scandic pyytää palautetta Jyväskylän hotellista, mutta hotelli ei voi ottaa minuun yhteyttä.” (Mari Koo, kiitos linkistä Kaisa K:lle)