Henrik Nyholmin mielestä Sänkytukun, joka on Suomi Soffan jatkaja, markkinointi on selvästi kuluttajia hämäävää ja tarkoituksellisesti harhaanjohtavaa: ”Yritys on, ainakin Helsingissä, aloittanut vuoden alusta aggressiivisen mainoskampanjan, joka on ollut pitkäkestoinen ja kieleltään kuluttajia hämäävä. Markkinointi on tapahtunut ainakin Metro-lehdessä mahdollisesti jopa joka viikko. Itse olen keräännyt vuoden alusta (ja tiedän useamman mainosilmoituksen jääneen väliin) yhdeksän mainosilmoitusta, jotka ovat ilmoittaneet vähintään seitsemän päivän pituisista alennusmyynneistä. Pelkästään minun keräämäni mainokset kertovat yrityksen markkinoineen tämän vuoden 15 viikosta ainakin yhdeksässä. Tämä ei vielä riko sääntöä pitkäaikaisista alennusmyyntimainostuksesta, joka on kolme kuukautta (90 päivää & max 2 kuukautta yhteen menoon) vuodessa. Yrityksen valitsema toimintatapa kuitenkin herättää kysymyksiä kun yrityksellä on enää 27 päivää käytettävänä loppuvuodelle. Tämä oudoksuttaa koska se tarkoittaa Suomen Sänkytukulle poisjääntiä markkinoilla vakiintuneiden aleaikojen aikaan, jolloin myös suurin osa kuluttajista on liikkeellä. Toivon todella, että ennusmerkit eivät merkitse toisintaa Suomi Soffan mainosrikkomuksista ja että Sänkytukku tekisi ryhtiliikkeen ja noudattaisi sääntöjä. [- – -] Toivonkin useamman ihmisen seuraavan Suomen Sänkytukun ja muiden samankaltaisten yritysten toimintaa ja tekevän väärinkäytöksistä kantelun Kuluttaja-asiahenkilölle. Näin olen toiminut aiemmin Suomi Soffan kanssa ja tänään myös Suomen Sänkytukun kanssa.
Yrityksen toimintatapa on ajateltu ja pitkästi suunniteltu. Yrityksen oikea hintataso on hämärtynyt ja eettinen puoli elinkeinotoiminnassaan hakusessa.” (Mari Koo, via Pörrö)