Halusin ostaa uutta kasvovoidetta. Koska tiedän itsestäni, että lopullinen ostopäätös tapahtuu mielikuvien mukaan, niin pari kriteeriä sentään asetin.

Ensinnäkin en koe olevani vielä valmis maksamaan yli kymmentä euroa pienestä ihonhoitotuotteesta, vaikka sillä luvattaisiin ihoni nuorentuvan kymmenen vuotta ja ensimmäisten ikääntymisen merkkien häipyvän.

Toiseksi tuotteen pitää olla pakattuna tuubiin tai vastaavaan, sillä en halua sörkkiä purkkimaista voidapakkausta sormillani joka kerta rasvaa käyttäessäni. Olen joskus kuullut, että tuubimainen pakkaus on hygienisempi, ja henkilökohtaisesti vain pidän enemmän tällaisista kosmetiikkatuotteista.

Tämä päätös oli siinä mielessä hyvä, että lukuisat tuotteet karsiutuivat heti pois vääränlaisen pakkauksen vuoksi. Esimerkiksi Lumenen kosteuttavista kasvovoiteista ainoastaan sävyttävä päivävoide on tuubissa. Kaikki muut ovat lasi- tai muovipurkeissa.

Tietysti nämä lasipurkit ovat usein hienomman näköisiä ja tuovat oletettavasti sitä pientä arjen luksusta naisen elämään. Minä tosin hankin ylellisyyteni mieluummin jostain muualta.

Koska kosmetiikkaosastoilla vaeltelu ei kuulu mieliharrastuksiin, niin lopulta päädyin ostamaan apteekin perusrasvaa samalla, kun täydensin särkylääkevarastoja. Ei ainakaan ole liian hieno tuotepakkaus.

Uusi toisia blogeja arvioiva Blogiskooppi on ilmaissut mielipiteensä Kulutusjuhlasta mm. seuraavasti: ”Nyt blogi ruotii kuuden hengen porukalla kuluttaja-aiheita varsin kattavasti ja monipuolisesti. Lukija suorastaan yllättyy – tosiaan, tämä kaikki on kuluttaja-asiaa! Täällä tiedostava kuluttaminen ei ole ankeaa köyhäilyä tai ikävää rutinaa vaan asiallista, informatiivista ja välillä jopa vitsikästä.”

Kritiikkiä blogimme saa liian monista kategorioista. Niinpä, kuluttajuudessa on kovin monta puolta ja kun kirjoittajiakin on useampi, niin olen listannut kategorioita avokätisesti.
Otamme palautteen kiittäen vastaan!