Euroviisujen kaikkien näytösten liput on kaupatta loppuun, lukuunottamatta lunastamatta jääviä (joita voi tulla myyntiin vielä maaliskuussa). Huuto.netissä kauppa sen sijaan jo käy, ja joistakin lipuista tarjotaan jo yli tuplahintaa, uutisoi Hesari.
Lippujen myynti herätti heti närää, koska Lippupalvelun puhelinpalvelu takkusi pahasti. Etukäteen (Tietoviikko 8.12.) Lippupalvelun toimitusjohtaja arvioi, että puhelinpalvelun ruuhka kestää tunnin tai pari, mutta toisinhan siinä kävi ja ihmiset roikkuivat puhelinlangoilla koko päivän pääsemättä lippujen ostoon.
Myös asiakaspalvelupisteiden toiminta asetti ilmeisesti asiakkaita eriarvoiseen asemaan: osassa lippupisteistä jaettiin vuoronumeroja, toisissa ei, ja joissain lipunmyyntipisteissä myytiin viisi lippua ostajaa kohden, toisissa viisi tapahtumaa kohden.
Onneksi itse en viisuihin mielinyt, niin en tarvinnut hermojaan rasittaa. Mutta eiköhän Lippupalvelun olisi jo aika parantaa asiakaspalveluaan, sillä niin paljon näitä huonoja kokemuksia on julkisuudessa esitelty.
pni
– Puhelinverkko ei mennyt kertaakaan tukkoon, vaan saimme puheluita asiakaspalvelijoille jatkuvalla syötöllä. Suosio vain oli niin suuri, että kaikki halukkaat eivät päässeet läpi, sanoo Lippupalvelun liiketoimintajohtaja Seppo Keski-Pukkila.
kertoo YLE, http://www.yle.fi/uutiset/haku.php?action=page&id=236270
Mari Koo
Niin, tämähän on pätevä selitys. Sinällään mielenkiintoista, että Hesarin toimittajan Pirkko Kotirannan tämänpäivän kommentti (C1) paperilehdessä kertoo, että linja oli yleensä varattu (”ei yhteyttä verkkoon”) ja välillä miesääni väitti, että ”numerovalintanne on virheellinen”.
Kukaan ei vaan taaskaan halua ottaa vastuuta, vaan vain kehuskellaan, että järjestelmä kyllä toimi.
pni
Meillä kaikki toimi hienosti, joten vian on oltava teillä. Klassikko.
Sami O
On se jotenkin surkuhupaista, ettei siis millään, ei millään osata varautua ruuhkahuippuihin. Ne ikäänkuin tulevat aina yllätyksenä, ja sitten selitellään.
Kivikaudeltako ne Lippupalvelun järjestelmät ovat kun eivät skaalaudu ruuhkiin? ja äkkiähän sitä voi ruuhkahuippuihin palkata ekstra-apua, mutta voi voi, se maksaa.
Aika tyypillistä käyttäytymistä yrityksiltä, joita on vain muutama pienillä markkinoilla. Kuluttajien rutinalla ei ole mitään vaikutusta, sillä kuluttajilla ei ole muita vaihtoehtoja.
Omalle kohdalle on sattunut Lippupalvelusta vain negatiivisia kokemuksia, tai ne ovat ainoita jotka muistan.
Tulisi joku asiakkaita ymmärtävä taho ja ostaisi Lippupalvelun ja muuttaisi sen toimintatavan. aarrrgghh!